Literatura

Spotkanie autorskie z Wojciechem Kassem

 

Spotkanie autorskie z Wojciechem Kassem

 

W piątek 9 maja o godz. 18:00 Miejska Biblioteka Publiczna zaprasza do Czytelni Biblioteki Głównej przy ul. Zegadłowicza 2 w Sosnowcu na spotkanie autorskie w ramach Salonu Literackiego X Sosnowieckich Dni Literatury. Naszym gościem będzie poeta, eseista – Wojciech Kass. Spotkanie poprowadzi Sławomir Matusz.

 

Wojciech Kass (ur. 1964) – absolwent filologii polskiej na Uniwersytecie Gdańskim. Od 1997 roku wraz z żoną Jagienką opiekuje się Muzeum K. I. Gałczyńskiego w Praniu. Jest autorem m.in. książki eseistycznej Pęknięte struny pełni. Wokół Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego - nominowanej do Wawrzynu - Literackiej Nagrody Warmii i Mazur za 2004 rok. Wydał m.in. tomiki poetyckie: Do światła, Jeleń Thorwaldsena – za które otrzymał nagrodę im. Kazimiery Iłłakowiczówny i nagrodę Stowarzyszenia Literackiego w Suwałkach oraz Gwiazda Głóg - nominowanego do Wawrzynu w 2005. Jest członkiem Stowarzyszenia Pisarzy Polskich oraz PEN CLUBU. Stypendysta Ministerstwa Kultury. Został uhonorowany nagrodą Nowej Okolicy Poetów za dorobek poetycki. Autor został także odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi, Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis i wyróżniony Odznaką Honorową „Zasłużony Działacz Kultury”. Jest członkiem redakcji „Toposu”. Prowadzi warsztaty poetyckie w Studium Literacko-Artystycznym na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie.

Autor m.in.:

Aj, moi dawno umarli (esej) /1996/
Do światła (poezja) /1999/
Jeleń Thorwaldsena (poezja) /2000/
Prószenie i pranie (poezja) /2002/
Przepływ cieni (poezja) /2003/
Pęknięte struny pełni. Wokół Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego (eseje) /2004/
Gwiazda Głóg (poezje) /2005/
Wiry i sny (poezja) /2008/
41 (poezja) /2010/
Ba! (poezja) /2014/

 

 

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 6 maja 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca