Literatura

Spotkanie autorskie z Marianem Kisielem

 

W piątek 16 maja o godz. 18:00 Miejska Biblioteka Publiczna zaprasza do Auli Biblioteki Głównej przy ul. Kościelnej 11 w Sosnowcu na spotkanie autorskie w ramach Salonu Literackiego X Sosnowieckich Dni Literatury. Naszym gościem będzie historyk literatury, krytyk literacki, poeta – Marian Kisiel. Spotkanie poprowadzi Krzysztof Kłosiński.

 

Marian Kisiel urodził się 7 grudnia 1961 roku w Jędrzejowie. Studiował filologię polską w Katowicach. Profesor zwyczajny, kierownik Zakładu Literatury Współczesnej w Instytucie Nauk o Literaturze Polskiej im. Ireneusza Opackiego, prodziekan ds Rozwoju i Promocji Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Publikował m.in. w: „Tak i nie”, „Radarze”, „Życiu Literackim”, „Twórczości”, „Śląsku” i „Opcjach”. Jest członkiem-założycielem Górnośląskiego Towarzystwa Literackiego w Katowicach oraz członkiem Komisji Historycznoliterackiej PAN – Oddział w Katowicach. Od 2001 r. jest członkiem Stowarzyszenia Pisarzy Polskich. Marian Kisiel został odznaczony m.in.: Brązowym Medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis (2005), Złotą Odznaką Honorową Za Zasługi dla Województwa Śląskiego (2006) i Srebrnym Krzyżem Zasługi (2006). Marian Kisiel jest także laureatem nagrody Funduszu Literatury Ministerstwa Kultury i Sztuki (1990), Nagrody Artystycznej dla Młodych Twórców Wojewody Katowickiego (1992), nagrody im. Marka Jodłowskiego(1997) oraz Nagrody Miasta Sosnowca (2005). Nominowany do „Paszportu Polityki” (1996).

 

 

Autor m.in.:

Nie śnijcie mnie w waszych snach /1983/

Kronika nocy. Wiersze z lat 1982-1990 /1992/

Gdy stoję tak nieruchomo. Wiersze – przekłady – imitacje /1993/

Bliżej zimy niż lata. Wiersze – przekłady – imitacje /1995/

Wypominki. Wiersze z lat 1995-2008 /2009/

Czułość. Wiersze. /2011/
Było i się zmyło /2012/
Droga /2013/


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 13 maja 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca