Literatura

RÓŻEWICZ OPEN FESTIWAL RADOMSKO 2014!

Twórczość Tadeusza, Stanisława i Janusza Różewiczów po raz kolejny przypomni Różewicz Open Festiwal Radomsko 2014. W dniach 6 – 13 października w Miejskim Domu Kultury w Radomsku odbędą się premiery spektakli, projekcje filmowe, wystawy, spotkania z artystami. Festiwal otrzymał  dofinansowanie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stowarzyszenia Autorów ZAIKS.

 

Podstawą festiwalu są znakomite prezentacje teatralne: premierowy „Wyszedł z domu” Michała Rzepki w wykonaniu aktorów Teatru Nowego im. K. Dejmki w Łodzi, „Matka i syna odchodzą” Krzysztofa Korwina – Piotrowskiego z udziałem m.in. Daniela Olbrychskiego, Ireny Jun oraz solistów i chóru Gliwickiego Teatru Muzycznego, monodram „Szekspir forever” w reżyserii i wykonaniu Andrzeja Seweryna, głośne czytanie „Matka odchodzi” Grzegorza Gieraka i Teresy Lipowskiej oraz czytanie performatywne „Zielone róże poety” Anny Wieczur – Bluszcz z udziałem Mirosława Zbrojewicza, Marcina Korcza i Przemysława Bluszcza.

 

„Umrzyjmy razem” Krzysztofa Tchórzewskiego oraz „Moje pojednanie. Różewicz i Niemcy” Piotra Lachmanna to filmowe propozycje festiwalu.  Po projekcjach organizatorzy zapraszają na spotkanie z reżyserami. Krzysztof Tchórzewski jest również kuratorem zaplanowanej wystawy „Jerzy Tchórzewski TADEUSZOWI RÓŻEWICZOWI – Tadeusz Różewicz JERZEMU TCHÓRZEWSKIEMU” – prezentującej prace krakowskiego surrealisty. Zainteresowani będą mogli także obejrzeć fotografie przedstawiające Tadeusza Różewicza w Karkonoszach z kolekcji Zbigniewa Kulika oraz unikalne zdjęcia Janusza Różewicza podczas wystawy przygotowanej przez Marcina Filipowicza.

 

Wyjątkową propozycją jest koncert PRASQUALA, który  po raz pierwszy wykona „Musique pour le Roi Primordial” – epitafium skomponowane w hołdzie Tadeuszowi Różewiczowi. Ponadto, w programie promocja kwartalnika „Pamiętnik teatralny” poświeconego Tadeuszowi Różewiczowi, rozstrzygnięcie „Różewicz Motion Graphic” i VI Ogólnopolskiego Konkursu Poetyckiego im. Janusza Różewicza, Poetycka Gra Uliczna oraz rozmowy z gośćmi: Andrzejem Sewerynem, PRASQUALEM, Małgorzatą Różewicz, Marią Dębicz, Iloną Czechowską, Marcinem Filipowiczem, dr Marią Napiontkową, Agnieszką Koecher-Hensel oraz prof. AT dr Barbarą Osterloff.

 

Szczegółowy program na www.rozewiczopen.pl

 

DYREKTOR ARTYSTYCZNY FESTIWALU:

Barbara Osterloff  - prof.  Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie

 

PROGRAMOWANIE FESTIWALU:

Krystyna Michalska – Miejski Dom Kultury w Radomsku

 

ORGANIZATORZY:

Miejski Dom Kultury w Radomsku

Miasto Radomsko

 

PARTNERZY:

Miejska Biblioteka Publiczna w Radomsku

Muzeum Regionalne im. S. Sankowskiego w Radomsku

Łódzki Dom Kultury

Muzeum Sportu i Turystyki w Karpaczu

 

PATRONAT HONOROWY:

Narodowe Centrum Kultury

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 7 pazdziernika 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca