Literatura

Spotkanie z Joanną Lamparską wokół "Złotego pociągu"

Informacje o skarbie ukrytym w zaginionym pod Wałbrzychem składzie kolejowym zelektryzowały całą Polskę. "Złoty Pociąg. Krótka historia szaleństwa" (wyd. Burda Media) to próba uporządkowania medialnego chaosu i faktów. Spotkanie z autorką książki – Joanną Lamparską, odbędzie się 13 stycznia o godzinie 18:00 w salonie Empik Renoma we Wrocławiu.

 

Historia zaginionego składu kolejowego sięga czasów II wojny światowej. U jej schyłku, w 1945 roku, z Wrocławia wyrusza pociąg z tajemniczym ładunkiem. Nie wiadomo, co wiezie – być może dzieła sztuki, dokumenty, broń, gazy bojowe albo sztaby złota. Celem jest Wałbrzych, ale skład nigdy nie pojawia się w tej miejscowości. W 2015 roku, po siedemdziesięciu latach od  tajemniczego zniknięcia pociągu, dwóch mężczyzn zgłasza miejsce jego ukrycia. Na Dolny Śląsk zjeżdżają poszukiwacze, dziennikarze i ekipy telewizyjne z całego świata. Próbują dociec, czy pociąg to wojenna legenda, czy rzeczywiście odkryty po latach skarb.

 

Joanna Lamparska śledzi wydarzenia dzień po dniu. Opowiada nie tylko o korzeniach historii „złotego pociągu”, ale prowadzi czytelnika również przez historie podobnych skarbów oraz ich poszukiwań. Dzięki temu powstał reportaż, który czyta się jak powieść sensacyjną.

 

Joanna Lamparska – archeolog sądowy, bierze udział w akcjach eksploracyjnych. Od lat współpracuje m.in. z "National Geographic", "Travellerem”, "Focusem" i „Witaj w Podróży”. Jest autorką scenariusza cyklicznego programu "Skarby nieodkryte" w TVP Polonia. Od 2012 roku jest dyrektorem zainicjowanego przez siebie Dolnośląskiego Festiwalu Tajemnic w zamku Książ. 

 

Kiedy: 13 stycznia o godzinie 18:00

Gdzie: w salonie Empik Renoma we Wrocławiu

 

 


przysłano: 11 stycznia 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca