Literatura

Pięciu wspaniałych

W blogosferze książkowej jestem od trzech lat. Zaglądam na inne blogi, czytam, zachwycam się, czasem nawet komentuję. Ale ostatnio zadałam sobie pytanie – które z tych stron należą do moich ulubionych?

 

Wybór nie był łatwy. Są blogi, które cenię za styl ich pisania i takie, które uwielbiam za pomysły na posty okołoliterackie, pomysłowość... I tak oto powstała moja subiektywna lista blogów, które poleciłabym znajomym do czytania.

 

 

1. Secret Books

 

http://secret-books.blogspot.com

 

Marta, autorka bloga, jest studentką, która uwielbia czytać. Prowadzi bloga i jego kanał na YouTube, choć to tylko jedna z platform, na których się udziela. Na jej blogu znajdziemy recenzje książek, choć nie tylko. Od niedawna „Secret Books” to „Secret not only Books”. Są wpisy dotyczące serii, wyzwań, tagi, notki o kolorowankach i serialach.

 

2. Rude recenzuje

 

http://ruderude-czyta.blogspot.com

 

Paula, jak pisze na swoim blogu, do czytania przekonała się po lekturze książki Harlana Cobena. Na stronie, podobnie jak Marta, umieszcza nie tylko recenzje książek – znajdziemy tu również wyzwania czytelnicze, podsumowania, zapowiedzi wydawnicze, tagi czy zestawienia. Godne podziwu jest to, że Paula wykonuje grafiki do każdego posta, które nawiązują do wyglądu bloga i do danej notki.

 

3. Tanayah Czyta

 

https://tanayahczyta.wordpress.com

 

Karolina, fanka Remigiusza Mroza, związana jest z książkami także w życiu zawodowym – jest bibliotekarką. Na jej blogu pojawiają się głównie recenzje, choć znajdziemy tu też inne teksty, a wśród nich notki ze spotkań autorskich, podsumowania czy tagi. Na jej cykl „Wokół literatury” warto poświęcić chwilę.

 

4. Przyczajony Hasacz

 

https://bigdwarf.wordpress.com

 

Autorką bloga jest Weronika, w sieci znana jako Hasacz. Oprócz strony prowadzi też kanał na YouTube. Teksty na blogu pojawiają się lawinowo. Weronika nie czyta książek, ona je połyka. Zazdroszczę jej tej zdolności! Znajdziecie u niej wiele nowości, recenzji przedpremierowych, a wszystko napisane w sposób zwięzły i spójny, bez rozwlekania.

 

5. Zakładka do przyszłości

 

http://zakladkadoprzyszlosci.blogspot.com

 

Joanna na swoim blogu wiele miejsca oddała pozycjom z gatunku Young Adult. Autorka recenzuje głównie książki, choć na blogu znajdziemy też posty filmowe czy ciekawostki. Widać, że do każdego tekstu Joanna bardzo się przykłada – analizuje książki z dużą dokładnością, a przy tym posługuje się ładnym językiem, sprawiając, że jej recenzje czyta się z prawdziwą przyjemnością.

53 artykuły 9 komentarzy
Ministerstwo Literatury


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
Joanna (Zakładka do Przyszłości)
Joanna (Zakładka do Przyszłości) 11 lutego 2016, 00:45
Bardzo dziękuję za miłe słowa! Czasem wydaje mi się, że recenzja jest już za długa i powinnam może pominąć analizę pewnych wątków / motywów - ale często jest to właśnie ten element, który najlepiej zapamiętałam z lektury :) Dziękuję raz jeszcze!
przysłano: 3 lutego 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca