Literatura

Honorowa Nagroda Wielkiego Kalibru dla Tess Gerritsen

Wiemy już, kto będzie pierwszym tegorocznym laureatem Honorowej Nagrody Wielkiego Kalibru! Nagroda, przyznawana podczas Międzynarodowego Festiwalu Kryminału wybitnym twórcom gatunku, trafi do rąk Tess Gerritsen – amerykańskiej pisarki, autorki powieści tłumaczonych na ponad 30 języków, jednej z najpopularniejszych twórczyń thrillerów medycznych na świecie. 

Pisarka spotka się z czytelnikami we Wrocławiu 4 czerwca 2016 roku (sobota). Tego samego dnia odbierze Honorową Nagrodę Wielkiego Kalibru.

 

Tess Gerritsen (ur. 1953) – amerykańska pisarka, z wykształcenia lekarz (specjalizacja: interna). Debiutowała w 1987 roku pierwszym z serii ośmiu romansów kryminalnych – Telefon po północy, ale jej kariera pisarska nabrała rozpędu dopiero w 1996 roku, gdy ukazał się jej pierwszy thriller medyczny: Dawca. Dzięki odniesionemu sukcesowi mogła zrezygnować z praktyki lekarskiej i poświęcić się wyłącznie pisaniu. I to z ogromnym powodzeniem: jej książki doczekały się wydań w 40 krajach, przetłumaczono je na ponad 30 języków i rozeszły się w ponad 30 milionach egzemplarzy.  

 

Honorowa Nagroda Wielkiego Kalibru trafia w ręce polskich lub zagranicznych autorów, których organizatorzy uznają za wybitnych twórców gatunku. Jej dotychczasowymi laureatami byli: Aleksandra Marinina, Borys Akunin, Joanna Chmielewska, Jeffery Deaver, Leonid Józefowicz, Marek Krajewski, Tatiana Polakowa, Jo Nesbø, Maj Sjöwall, Anne Holt, Kathy Reichs, Walter Mosley, Henning Mankell i Håkan Nesser. Od 2010 roku Honorowa Nagroda Wielkiego Kalibru jest przyznawana we Wrocławiu.

 

Międzynarodowy Festiwal Kryminału Wrocław 2016 odbędzie się w dniach 30 maja – 5 czerwca 2016. Więcej informacji będzie można znaleźć na festiwalowej stronie oraz na FB: facebook.com/FestiwalKryminalu. Dołącz do wydarzenia: http://bit.ly/mfk2016.

Więcej informacji na temat Międzynarodowego Festiwalu Kryminału udziela Ewa Dąbrowska: ewa.dabrowska@portalkryminalny.pl

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 3 marca 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca