Literatura

"Nowe głosy z Polski" rusza kolejny projekt Biura Literackiego

Biuro Literackie ogłasza start kolejnego premierowego projektu. "Nowe głosy z Polski" to krajowy odpowiednik międzynarodowych "Nowych głosów z Europy". Inicjatywa będzie wspierać rodzimych twórców wyznaczających nowe trendy w literaturze, poszukujących nowatorskich rozwiązań formalno-estetycznych, których dzieła nie mieszczą się w realiach rynku komercyjnego i dla których wspólnym polem zainteresowań są społeczne konteksty, rola i funkcja literatury.

 

„Nowe głosy z Polski" to prezentacja w kraju i za granicą najbardziej ambitnych i nowatorskich polskich pisarzy młodego pokolenia. W każdym roku poznawać będziemy nową grupę twórców. Inicjatywa nawiąże do realizowanych w przeszłości z dużym powodzeniem projektów "Odsiecz" i "Poeci na nowy wiek", dzięki którym polscy czytelnicy w swoim czasie mieli okazję bliżej poznać Martę Podgórnik, Tomasza Różyckiego czy Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego.

Najważniejszym elementem działań będą publikacje wydawnicze oraz wydarzenia towarzyszące (ankiety, debaty, spotkania autorskie i festiwalowe), stanowiące przekroje podsumowanie najnowszych kierunków i zjawisk obecnych w rodzimej literaturze, jak i – dzięki starannemu opracowaniu krytycznemu – wprowadzenie do współczesnej literatury przeznaczone zwłaszcza dla nowych i młodych czytelników.

Do realizacji projektu angażowani będą młodzi krytycy oraz każdorazowo tworzona będzie szeroka koalicja współorganizatorów oraz partnerów medialnych. "Nowe głosy z Polski" to jeden z głównych elementów programowych festiwalu Biura Literackiego. 21. edycja imprezy w nowej formule zaplanowana została między 16 a 18 września. W kwietniu poznamy uczestników oraz realizatorów pierwszej odsłony projektu "Nowe głosy z Polski”.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 8 marca 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca