Literatura

Brandon Mull gościem Festiwalu Literatury dla Dzieci!

Amerykański pisarz znany przede wszystkim jako autor cyklu książek fantasy Baśniobór przyjedzie do Wrocławia na zaproszenie Festiwalu Literatury dla Dzieci oraz Międzynarodowego Festiwalu Kryminału. Spotka się z czytelnikami w pierwszym tygodniu czerwca 2016. Więcej szczegółów już wkrótce!

 

Spotkanie odbędzie się w ramach literackiego programu Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

 

Brandon Mull urodzony w 1974 roku imał się różnych zajęć: był między innymi aktorem komediowym, archiwistą i copywriterem. Jako dziecko miał psa, kota, konia i kilka złotych rybek (które wygrał na zabawie w szkole), a przez krótki czas nawet tarantulę (którą złapał w sąsiedztwie swojego domu). Obecnie mieszka w Utah z żoną, czworgiem dzieci i psem.

Zasłynął pięciotomowym cyklem Baśniobór, seriami Pozaświatowcy i Pięć królestw. Pierwsza część Baśnioboru ukazała się w 2006 roku i szybko weszła na listy bestsellerów. Do dziś ukazało się pięć tomów przygód Kendry i Setha, trwają prace nad ekranizacją cyklu. Po polsku (przekład Rafała Lisowskiego) opublikowano „Baśniobór” (W.A.B., 2011), „Baśniobór: Gwiazda Poranna wschodzi” (W.A.B., 2011), „Baśniobór: Plaga cieni” (W.A.B., 2012), Baśniobór: Tajemnice smoczego azylu (W.A.B., 2012), Baśniobór: Klucze do więzienia demonów (W.A.B., 2013). Mull jest ponadto autorem powieści Pingo i cyklu Wojna cukierkowa: Wojna cukierkowa (W.A.B., 2013), Wojna cukierkowa. Awantura w Salonie Gier (Wilga 2014). W 2013 roku Brandon Mull zapoczątkował uwielbiany na całym świecie cykl Spirit Animals – wyjątkową serię książek o Zwierzoduchach, która rozszerzona jest o grę komputerową.

 

W maju tego roku, nakładem Wydawnictwa Wilga, ukaże się przewodnik Baśniobór. Przewodnik opiekuna - pozycja obowiązkowa dla fanów cyklu.

 

Trzecia edycja Festiwalu Literatury dla Dzieci odbędzie się w: Gdańsku (10-14 maja 2016), Warszawie (18-22 maja 2016), Wrocławiu (30 maja – 5 czerwca) i Krakowie (7 – 12 czerwca 2016). Organizatorami są Fundacja Burza Mózgu oraz Fundacja Czas Dzieci. Więcej informacji na stronie: fldd.pl oraz na Facebooku.

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 1 kwietnia 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca