Literatura

Rejsy po literaturze z Adamem Pomorskim

Zapraszamy na kolejne spotkanie z cyklu Rejsy po literaturze. Tym razem naszym gościem będzie Adam Pomorski – tłumacz przez duże T, eseista i krytyk. Wydarzenie odbędzie się już 18 kwietnia 2016r. (poniedziałek) o godz. 19.00 w PROMie Kultury Saska Kępa (ul. Brukselska 23, Warszawa).

 

18.04.2016 (poniedziałek)

Rejsy po literaturze
Adam POMORSKI

(ur. 16 maja 1956 w Warszawie) – polski tłumacz literatury pięknej z rosyjskiego, niemieckiego, angielskiego, białoruskiego i ukraińskiego, eseista, krytyk literacki.

Prezes Polskiego PEN Clubu (od 2010).

Ukończył studia socjologiczne na Uniwersytecie Warszawskim. Tłumaczyć zaczął w latach 70., najpierw z rosyjskiego. W 1983 debiutował jako poeta. Po 1989 pracował w Instytucie Studiów Politycznych PAN.
Od 1999 jest wiceprezesem, a od 2010 prezesem polskiego PEN Clubu.

Od 2008 należy do jury Nagrody Mediów Publicznych w dziedzinie literatury pięknej COGITO. W 2011 uzyskał na Uniwersytecie Warszawskim stopnień doktora nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa na podstawie pracy Anna Achmatowa – „Drogą wszystkiej ziemi”. Poezja. Proza. Dramat.
Odznaczony Odznaką Honorową „Bene Merito” (2012).

 

Nagrody

Nagroda „Literatury na Świecie”, 1983 (za Poezje wybrane W. Chlebnikowa), 1985 (za Szalej i inne wiersze I. Bunina),

Nagroda Stowarzyszenia Tłumaczy Polskich, 1994 (za całokształt dorobku), 1999 (za Fausta J.W. Goethego)

Nagroda Polskiego PEN Club, 1995 (za całokształt dorobku).

Nagroda Ministra Kultury, 2006

(źródło: http://sppwarszawa.pl/czlonkowie/adam-pomorski-3/)

 

Spotkanie prowadzi Iwona Smolka – krytyk literacki, pisarka

/wstęp wolny/


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 12 kwietnia 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca