Literatura

Znamy już dokładny program festiwalu Apostrof!

 

 

Znamy już cały program wydarzenia, które wypełnia majowy tydzień w kalendarzu każdego miłośnika książek. Do grona pisarzy, którzy pojawią się na Apostrofie. Międzynarodowym Festiwalu Literatury dołączają m.in. Jerzy Pilch, Janusz Głowacki, Magdalena Grzebałkowska, Weronika Murek, Lidia Ostałowska czy Małgorzata Halber. Apostrof to aż 75 wydarzeń w ośmiu miastach Polski, dlatego każdy miłośnik literatury, bez względu na swoje gusta czytelnicze, z pewnością znajdzie w bogatym programie festiwalu coś dla siebie.

 

„Zawsze nie ma nigdy” (Wydawnictwo Literackie) to pierwszy wywiad rzeka z Jerzym Pilchem. Mistrz opowiadania w rozmowie z Eweliną Pietrowiak wraca do wiślańskich i krakowskich czasów, do studiów, pracy w „Tygodniku Powszechnym” i przeprowadzki do Warszawy. Z czytelnikami spotka się także wybitny dramaturg, prozaik, scenarzysta i eseista Janusz Głowacki. Z kolei Małgorzata Halber, Kuba Wojtaszczyk i Michał R. Wiśniewski będą dyskutować z Sylwią Chutnik podczas debaty „A to Polska właśnie”. O  tym, czy „Byliśmy głupi?” wraz ze Sławomirem Sierakowskim porozmawiają Karol Modzelewski, Marta Abramowicz i Andrzej Leder. Natomiast Michał Nogaś ze swoimi gośćmi: Magdaleną Grzebałkowską, Maciejem Henem, Cezarym Łazerewiczem i Anną Janko zastanowią się „Co literatura może zrobić przeszłości”.

 

Festiwal Apostrof powstał z pasji do literatury. W podziękowaniu czytelnikom, Empik zorganizował wydarzenie, na które zaproszono ulubionych pisarzy Polaków. Oprócz sław rodzimej literatury, na festiwalu pojawi się również wielu twórców zagranicznych. Jaume Cabré jest jednym z najpoczytniejszych współczesnych pisarzy kontynentu, a Lars Saabye Christensen uważany jest za pretendenta do literackiej Nagrody Nobla.  Z polskimi czytelnikami spotkają się także król skandynawskiej powieści kryminalnej – Mons Kallentoft, znawczyni kobiecego umysłu i ciała – Diane Ducret, bestsellerowy autor thrillerów – Marc Elsberg oraz amerykańska mistrzyni powieści kobiecej – Paullina Simons.

 

Apostrof. Międzynarodowy Festiwal Literatury to pierwsze wydarzenie literackie w kraju, które łączy ogólnopolski charakter z międzynarodową skalą. Podczas siedmiu dni (16-22 maja) w ośmiu miastach odbędzie się ponad siedemdziesiąt spotkań, debat i spacerów literackich. Wydarzenia będą się odbywać m.in. na deskach stołecznych teatrów: Powszechnego i Dramatycznego oraz w salonach Empik. Poza Warszawą festiwal zawita do Krakowa, Poznania, Wrocławia, Gdańska, Katowic, Łodzi i Szczecina. Kuratorem tegorocznej edycji jest Sylwia Chutnik. Autorem oprawy wizualnej festiwalu jest Tymek Borowski. Pomysłodawcą i organizatorem wydarzenia jest Empik – największa polska sieć, zajmująca się dystrybucją książek. Tegoroczna edycja odbywa się pod hasłem „Czytaj dalej”. Wstęp na wszystkie wydarzenia festiwalu jest bezpłatny.

 

Cały program festiwalu dostępny jest na stronie: www.festiwalliteratury.pl

 

 

Apostrof. Międzynarodowy Festiwal Literatury

16-22 maja 2016 roku

www.festiwalliteratury.pl

https://www.facebook.com/events/912556515532107/

Miasta festiwalowe: Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Katowice, Łódź i Szczecin

 

Organizator: Empik

Partnerzy: Warszawskie Targi Książki, Teatr Powszechny w Warszawie, Teatr Dramatyczny w Warszawie, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo Marginesy, Wydawnictwo W.A.B., Świat Książki, Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, Flow Books, Dom Wydawniczy Rebis, Wydawnictwo Muza, Wydawnictwo Czarne, Fabryka Słów, Wydawnictwo Insignis, Prószyński Media, Wydawnictwo Krytyka Polityczna, Wydawnictwo SQN, Wydawnictwo Agora, Wydawnictwo MG, Wydawnictwo Akurat, Wydawnictwo Filia, Wydawnictwo Czwarta Strona, Wydawnictwo Wielka Litera.

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 5 maja 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca