Literatura

Przegląd współczesnych autorów kryminałów – Mons Kallentoft

 

Mons Kallentoft pochodzi ze Szwecji. Dorastał w małej miejscowości Linköping, która stała się miejscem akcji jego powieści kryminalnych. Debiutował w 2000 roku powieścią Pesetas, która wcale nie była kryminałem. Uznana została przez krytyków szwedzkich i otrzymała nagrodę Katapultpriset przyznawaną przez Związek Pisarzy Szwedzkich. Największy międzynarodowy rozgłos zyskał jednak dzięki powieściom kryminalnym.

 

W sowich książkach konstruuje skomplikowaną fabułę ukazywaną z różnych perspektyw. Główną bohaterką książek z serii „Milan Fors” jest policjantka Milan Fors. To kobieta o trudnym charakterze, problemach z alkoholem i samą sobą. Jest niezwykle skomplikowaną postacią, dzięki czemu się nie nudzi i z każdą kolejną częścią serii zaskakuje czytelników. Pisarz wykazuje pewne upodobanie do trudnych charakterów, bowiem głównym bohaterem kolejnego jego cyklu książek „Hercules” jest Zack Herry policjant, który dość indywidualnie interpretuje prawo i nie zawsze trzyma się jego zasad.

 

W swoich książkach Kallentoft podejmuje również tematykę społeczną. W cyklu o Milan Fors dużą rolę odgrywa także przyroda. W takich powieściach jak Wodne anioły czy Duchy wiatru dużą inspiracją dla autora stały się żywioły. Przykładem może być powieść Ziemna burza, gdzie pojawia się motyw pogrzebania żywcem.

 

Powieści Kallentofta to także ciągłe poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: skąd się bierze zło. Niejednokrotnie podejmuje wręcz filozoficzne rozważania na temat samej natury zła i przemocy.

 

Jeśli chcecie spotkać Monsa Kallentofta i zadać mu najbardziej nurtujące Was pytania, zapraszamy na spotkanie z autorem, które odbędzie się w ramach festiwalu Apostrof.

 

Kiedy: 21 maja o godzinie 16:00

Gdzie: Salon Empik, Nowy Świat, Warszawa

 

Książki dostępne w języku polskim:

Cykl o Malin Fors:

  1. Ofiara w środku zimy, Rebis
  2. Śmierć letnią porą, Rebis
  3. Jesienna sonata, Rebis
  4. Zło budzi się wiosną, Rebis
  5. Piąta pora roku, Rebis
  6. Wodne anioły, Rebis
  7. Duchy Wiatru, Rebis
  8. Ziemna burza, Rebis

Seria Hercules:

  1. Na imię Mam Zack, Rebis

W serii Przegląd współczesnych autorów czytaj też o:

 

Michael Katz Krefeld

 

debiutanci

Tekst opublikowany w ramach projektu Kryminalny maj

Anna Bugajna

Anna Bugajna

35 Kraków
728 artykułów 10 komentarzy
kontakt: literatura@wywrota.pl
Ministerstwo Literatury
Współpraca


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 11 maja 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca