Literatura

Seks, zbrodnia i talent show - Poznaj mroczną stronę sukcesu

Mieszanka realizmu, silnych emocji i zwrotów akcji – to przepis Joanny Opiat-Bojarskiej na doskonały i trzymający w napięciu do ostatniej strony kryminał. Teraz znana z łamania tabu autorka zagląda za kulisy literackiego talent show, by odkryć przed czytelnikami pełen cynizmu świat  show-biznesu. Powieść o tytule „Bestseller” ukaże się 15 czerwca nakładem Wydawnictwa Czarna Owca.

 

Joanna Opiat-Bojarska jest z wykształcenia ekonomistką. Jednak kilka lat temu, po wygranej walce z kilkumiesięcznym całkowitym paraliżem ciała, przez przypadek odkryła pasję pisania. Autentyczność i precyzyjne odwzorowanie rzeczywistości w swoich kryminałach zawdzięcza m.in. współpracy z policjantami różnych specjalności, detektywami, antropologiem sądowym i prokuratorem. Specjalizuje się w tworzeniu historii, które mogłyby wydarzyć się naprawdę.

 

 

Zbrodnia nie ma płci, ale tylko kobieta potrafi zaplanować ją z takim wdziękiem. Opiat-Bojarska po mistrzowsku porusza się w świecie mężczyzn. Przeczytajcie sami. Bardziej niż warto.

– Vincent Viktor Severski

(pisarz, felietonista, były oficer polskiego wywiadu)

 

Autorka nie boi się poruszać trudnych tematów i aktualnych problemów – pisała już m.in. o dopalaczach, zaginionej Poznaniance czy handlu ludzkimi organami. Teraz zaprasza czytelników do mrocznego i pełnego niebezpiecznych intryg świata show-biznesu. Tytułowy „Bestseller” to literacki talent-show, który z zapartym tchem oglądała cała Polska. Pierwszą edycję programu wygrała niepozorna 35-letnia księgowa Emilia Sienkiewicz, zdobywając kontrakt na wydanie pierwszej książki w rekordowym nakładzie. Z dnia na dzień zyskuje ogromną sławę i nowych fanów oraz skupia na sobie uwagę mediów. Jednak na kilkanaście dni przed premierą swojej drugiej powieści, zostaje odnaleziona martwa we własnym mieszkaniu.

 

Do rozwiązania kryminalnej zagadki przystępuje duet czołowych poznańskich detektywów, dobrze znanych z poprzedniej powieści Joanny Opiat-Bojarskiej „Koneser”. Doświadczony Burzyński i niepokorny Majewski zaglądają za kulisy telewizyjnego programu dla pisarzy. Odkrywają, jak twórcy talent-show manipulują rzeczywistością i emocjami widzów. Dowiadują się, że środowiskiem literackim rządzą zawiść i niezdrowa konkurencja, a ceną sławy są często samotność i brak prywatności oraz zmaganie się z portalami plotkarskimi i hejterami. Policjanci podążają coraz to nowymi tropami i sprawdzają kolejnych podejrzanych, by wspólnie z Czytelnikami odkryć, kto i dlaczego zamordował Emilię.

 

(…) Majewski i tak zamierzał odnaleźć odpowiedzi na siedem złotych pytań kryminalistyki. Co się wydarzyło? Gdzie doszło do przestępstwa? Kiedy zaistniało zdarzenie? Czym posługiwał się sprawca? Dlaczego popełnił przestępstwo? Jak to zrobił? Kto był uczestnikiem zdarzenia?

– fragment książki „Bestseller”

 

Chociaż może się wydawać, że Burzyński i Majewski są w całości pochłonięci śledztwem, ich życie prywatne jest tak samo pełne zawirowań. Detektywów łączy szorstka, ale niezawodna przyjaźń, problemy związane z nadmiarem pracy i nietypowy trójkąt miłosny, który tworzą z Anitą Broll, chłodną i seksowną antropolog sądową. Joanna Opiat-Bojarska jako pierwsza w Polsce opisuje w swojej książce czynności wykonywane przez antropologa.

Zdrady, pozbawieni skrupułów dziennikarze, zorganizowana przestępczość, wyzysk pracowników w korporacjach… Prawdziwe bogactwo wątków tworzy skomplikowany i wielowymiarowy świat oraz dynamiczną i nieprzewidywalną fabułę, która wciąga od pierwszej strony.

 

Joanna Opiat-Bojarska

Kobieta, która rozumie świat mężczyzn. Z wykształcenia ekonomistka, od kilku lat uzależniona od pisania autorka poczytnych kryminałów. Historie, które opisuje, mogły wydarzyć się naprawdę. Ich siłę stanowią niespodziewane zwroty akcji, wysoki ładunek emocjonalny oraz precyzyjne odwzorowanie realiów.

„Bestseller” jest jej dziewiątą powieścią.

www.opiatbojarska.blog.pl


przysłano: 14 czerwca 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca