Literatura

Rozkład jazdy Stacji Literatura 21

W trakcie trzech dni festiwalowych (16-18.09.2016), w łącznie ponad trzydziestu wydarzeniach, udział brać będzie blisko setka twórców i uczestników Europejskiego Forum Literackiego, a także 150 uczestników pięciu pracowni literackich.

Ruszamy w piątkowy poranek. O 9:30 w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Bystrzycy Kłodzkiej, Liceum Ogólnokształcącym w Lądku-Zdroju i Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Stroniu Śląskim sześcioro poetów poprowadzi lekcje języka poetyckiego.

O tej samej godzinie w apartamentach Czarnej Góry i w kaplicy św. Onufrego odbędą się "tajne komplety" – zajęcia z wykładami: Beaty Stasińskiej (kadrowa), Adama Lipszyca (krytyczna), Tadeusza Dąbrowskiego (twórcza), Jerzego Jarniewicza (przekładowa) i Łukasza Jarosza (otwarta).

Z Siennej przeniesiemy się do Centrum Edukacji, Turystyki i Kultury w Stroniu Śląskim przy ulicy Kościuszki, gdzie o godzinie 12:00 Ryszard Krynicki zainauguruje swoim wykładem program Europejskiego Forum Literackiego.

O 12:15 Michał Chaciński z Paulo Ferreirą rozmawiać będzie o tym, "jak wyszukiwać literackie talenty" z wydawcami książek i menadżerami projektów literackich z Walii (Lyndy Cooke), Węgier (Roman Simić) i Polski (Beata Stasińska).

Na godzinę 14:00 zaplanowano spotkanie z tłumaczami – Hanną Igalson-Tygielską, Jerzym Jarniewiczem, Anną Wasilewską i Szymonem Żuchowskim. O klasykach z Europy (Queneau, Joyce, Landolfi, Sarraute) i "debiutach dawniej" rozmawiać z nimi będzie Adam Lipszyc.

O godzinie 15:45 pierwsze Nowe głosy z Europy (Juana Adcock, Anja Golob i Árpád Kollár). O 17:30 Kira Pietrek z Iloną Witkowską w towarzystwie Mai Staśko będą czytały wiersze z antologii Zebrało się śliny. Na koniec dnia (19:15) poetycko-muzyczny występ Szczepana Kopyta i Piotra Kowalskiego.

Sobotę rozpoczynamy o 9:30 zajęciami w pracowniach literackich z udziałem: Michała Merczyńskiego (kadrowa), Arkadiusza Żychlińskiego (krytyczna), Kacpra Bartczaka (twórcza), Anny Wasilewskiej (przekładowa) i Szymona Słomczyńskiego (otwarta).

Na godz. 12:00 zaplanowano debatę w ramach Forum z udziałem dyrektorów instytucji, fundatorów nagród i promotorów z Grecji (Christos Chryssopoulos), Węgier (Zoltán Jeney) i Słowacji (Martin Solotruk). Prowadzenie Mika Buljević i Michał Chaciński.

O 14:00 Tadeusz Dąbrowski, Adam Poprawa i Bronka Nowicka "debiutują po debiucie" w towarzystwie Arkadiusza Żychlińskiego. O 15:45 Tomasz Pindel rozmawiać będzie z poetami i prozaikami z Portugalii, Malty i Katalonii (Bruno Vieira Amaral, Clare Azzopardi, Albert Forns).

Kolejna odsłona Nowych głosów z Polski o 17:30. Marcie Koronkiewicz towarzyszyć będzie: Tomasz Bąk, Kamila Janiak i Maciej Taranek. Finał dnia to tradycyjnie występ muzyczny. Tym razem Ryszard Krynicki i Rafał Skonieczny (RARA) z wierszami z książki Pęd pogoni, pęd ucieczki.

Ostatni festiwalowy dzień, niedzielę, otwierają o 9:30 pracownie Stacji Literatura – warsztaty kadrowe poprowadzi Paweł Potoroczyn, krytyczne – Paulina Małochleb, twórcze – Marta Podgórnik, przekładowe – Tomasz Pindel, a otwarte – Kira Pietrek.

W ramach Europejskiego Forum Literackiego o godz. 12:00 Birgit Hatlehol, David Lopez-Del Amo, Antonia Lloyd-Jones z Norwegii, Chin i Wielkiej Brytanii rozmawiać będą z Alexandrą Büchler i Michałem Chacińskim o tym, "jak zostaje się międzynarodowym autorem".

O 14:00 "Stacja nowa książka" z udziałem Sławomira Elsnera, Jakuba Głuszaka i Szymona Słomczyńskiego, którzy przeczytają wiersze z drugich książek (Mów, 21 wierszy miłosnych Adrienne Rich i Dwupłat). Prowadzenie: Paulina Małochleb.

Prezentacje Nowych Głosów z Europy kończy spotkanie o 15:45 z Rumeną Bužarovską, Eriką Fatland, Ciwanmerdem Kulkiem i Zoranem Piliciem poprowadzone przez Jerzego Jarniewicza. O 17:30 ostatnie czytanie z antologii Zebrało się śliny z udziałem Jakobe Mansztajna, Dawida Mateusza, Piotra Przybyły oraz Pawła Kaczmarskiego.

Ostatnim festiwalowym wydarzeniem, kończącym trzydniową przygodę ze Stacją Literatura 21, będzie czytanie fragmentów długo wyczekiwanego poematu "Nie" Konrada Góry do muzyki granej przez czeskiego artystę – Wojtka Bajdę.

W ciągu trzech dni trwać będą także spotkania Literary Europe Live z udziałem przedstawicieli europejskich instytucji literackich, m.in.: Ingi Bodnarjuk, Leanne Ellul, Carys Ifan, Elin Jones, Luki Ostojic, Karli Pudar, Agaty Simenc i Ezel Yilmaz.

 


przysłano: 9 września 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca