Literatura

Znamy kolejnych gości festiwalu Conrada 24-30 października 2016 w Krakowie!

Zachar Prilepin i mocna reprezentacja ukraińskich pisarek: Sofija Andruchowycz, Maria Nikitiuk, Natalka Śniadańko, Haśka Shyjan i Iryna Vikyrchak – przedstawiamy kolejnych gości Festiwalu Conrada.

 

Jedni nazywają go najgenialniejszym pisarzem rosyjskim od czasu Dostojewskiego, inni zwracają uwagę na jego niezwykle kontrowersyjne poglądy polityczne, jeszcze inni odrzucają zarówno prozę, jak i jej autora jako przejawy patologii. Jedno jest pewne – ciężko pozostać obojętnym wobec Zachara Prilepina i jego powieści. Uczestnicy festiwalu będą mieli okazję uczestniczyć w niezwykłym spotkaniu zatytułowanym „Patologie", które odbędzie się w piątek 28 października. Poprowadzi je Wacław Radziwinowicz.

 

Z kolei w czwartkowy wieczór 27 października zapraszamy na spotkanie „To nie jest kraj dla starej prozy", w którym udział weźmie plejada znakomitych ukraińskich pisarek i dziennikarek młodego pokolenia. Chociaż ukraińska literatura ma w Polsce już duże i wierne grono czytelników, to jednak wciąż poruszamy się jedynie wśród kilku najgłośniejszych nazwisk. Pomijamy przy tym często to, co najciekawsze, czyli pisarki i pisarzy młodszego pokolenia. Ich powieści nie tylko pokazują Ukrainę w inny – bardziej złożony – sposób, ale przede wszystkim są dla nas literackim wyzwaniem. Spotkanie z Sofiją Andruchowycz, Marią Nikitiuk, Natalką Śniadańko i Haśką Shyjan poprowadzi Iryna Vikyrchak.

 

Więcej informacji na stronie www.conradfestival.pl

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 9 września 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca