Literatura

Ukazał się najnowszy numer „Toposu”

Sopocki dwumiesięcznik literacki „Topos" – z Ciepłą peleryną dla Poety z kapturem i szalem projektu, aranżacji i wykonania zeNONY cyplik-olejniczak na okładce – rozpoczyna nowy rok, liczącym 200 stron, numerem 1 (152). Do najnowszego wydania dołączone są gratis dwa tomiki poetyckie:

- Maciej Bieszczad „Pogrzeby wróbli” (Biblioteka „Toposu”, t. 134),

- Mieczysław Machnicki „żeby rzecz zwaną rzeką uznać za skończoną” (Biblioteka „Toposu”, t. 135).

 

Periodyk otwierają nowe przekłady wierszy Thomasa Stearnsa Eliota, których autorami są Antoni Libera i Izabela Anna Rutkowska. Dalej między innymi wiersze Stefana George’a w przekładzie Andrzeja Lama, a także nowe wiersze Sławomira Matusza, Józefa Kurylaka, Mirosława R. Kanieckiego, Pawła Tańskiego, Macieja Zdziarskiego i Karola Maluszczaka. W rozmowach „Toposu” serce, które milczy – o tomie „Ćwiczenia duchowe. Poematy” rozmawiają Barbara Schabowska i Przemysław Dakowicz. W dziale eseistyki znajdziemy klucze do „Animuli” Małgorzaty Judy-Mieloch, „Prorocze słowa: T.S. Eliot i kwestia religii" Andrzeja Słomianowskiego oraz „Zdolność poetyckiego obrazu i in.” Wojciecha Kassa.

Ponadto w numerze znajduje się bibliografia osobowa i rzeczowa za 2016 rok.

 

Szczegółowy spis treści dostępny jest na stronie czasopisma: www.topos.com.pl.

 

Numer dostępny jest w sieci salonów EMPiK, bezpośrednio u Wydawcy i w prenumeracie.

 

Zachęcamy do lektury!

Bądź oryginalny – czytaj „Topos”. 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 9 marca 2017 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca