Literatura

Wydajemy książkę przez internet

Planujesz wydać własną książkę? Dowiedz się w jaki sposób tego dokonać i ile - w praktyce - będziesz zmuszony zapłacić za tego rodzaju usługę.

Napisanie i wydanie własnej książki to marzenie całkiem sporej ilości osób. Zdecydowana większość autorów – oczywiście po zakończeniu pracy nad treścią – podejmuje mozolne próby znalezienia wydawcy, który podjąłby się zarówno wydania, jak i dystrybucji gotowego produktu. Niestety, jak pokazuje rzeczywistość, zrealizowanie tego celu bywa trudniejsze, niż moglibyśmy podejrzewać. Często, rozczarowani brakiem zainteresowania ze strony wspomnianych wydawnictw, poddajemy się i tym samym rezygnujemy z publikacji własnej książki. A to błąd, ponieważ w obecnych czasach istnieje możliwość samodzielnego wydania własnego dzieła. W jaki sposób tego dokonać i ile może kosztować tego rodzaju usługa?

 

Platformy wydawnicze

Tym, co należy zrobić w pierwszej kolejności jest znalezienie firmy, która zajmie się wydaniem naszej książki. W tym celu warto wybrać jedną z ogólnodostępnych platform wydawniczych. W następnej kolejności musimy podjąć decyzję o rodzaju wydania. Możemy bowiem zdecydować się na książkę papierową, elektroniczną lub też wybrać obie, wspomniane wersje. Załóżmy, że zdecydujemy się na książkę w wersji papierowej. W tym celu powinniśmy wgrać do systemu platformy plik z treścią. Teraz konieczne będzie odpowiednie przygotowanie tekstu. Nie jest to jednak nic trudnego, zwłaszcza, że firmy często udostępniają swoim klientom kreatory struktury. W następnym kroku należy wybrać styl składu i już możemy przystępować do stworzenia okładki. W tym celu warto skorzystać z gotowych szablonów bądź też wgrać własną grafikę. Oczywiście wspomniane funkcje zmieniają się w zależności od platformy wydawniczej.

 

Ile kosztuje wydanie książki?

Często zadawane pytanie dotyczy rzecz jasna kosztów związanych z opisywanym przedsięwzięciem. Ile kosztuje wydanie książki? No cóż, wszystko uzależnione jest od poszczególnych cech danego projektu. Załóżmy jednak, że nasza książka ma 50 stron i ukaże się ona w 30 egzemplarzach w formacie A5. W takim przypadku koszt wydania książki zamknie się w kwocie 674,47 zł.

 

W obecnych czasach wydanie książki nie jest już uzależnione od zainteresowania przejawianego przez wydawnictwa. Jeśli więc pragniesz zaistnieć jako autor książki i podzielić się ze światem własną twórczością, to nic nie stoi na przeszkodzie do zrealizowania wspomnianego marzenia.


przysłano: 8 sierpnia 2017 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca