Literatura

Nowości i wznowienia w Wydawnictwie Czarne

Wydawnictwo Czarne nie próżnuje i wciąż zaskakuje czytelników nowymi propozycjami. W lutym wypuści na rynek kilka wartych uwagi książek.

 

15. lutego do księgarń trafi Hawana. Podzwrotnikowe delirium Marka Kurlansky’ego. To książka ze znanego już dobrze w Polsce cyklu Miasta.

Jak czytamy na stronie wydawnictwa „Mark Kurlansky, dziennikarz „New York Timesa”, zapuszczał się w wąskie uliczki „żółtego miasta” przez blisko trzydzieści lat. Podążał śladami Hemingwaya, Greena, Carpentiera, czytał wielbionego przez habaneros Lorcę, spędzał noce w legendarnych kawiarniach i sam sprawdził prawdziwość zdania, które Errol Flynn nabazgrał na ścianie jednej z nich: „Najlepsze miejsce, żeby się upić”. Bo przecież tu powstały popularne drinki: cuba libre, daiquiri, mojito.

Jednak Hawana to nie tylko miasto słońca, zabawy i tańca. Nie można jej zrozumieć bez poznania jej tragicznej, burzliwej historii: kolonializmu, protektoratu USA, reżimu Batisty, rewolucji Fidela Castro i dominacji Związku Radzieckiego. Jej ulice wielokrotnie nasiąkały krwią niewolników i więźniów politycznych”.

Zapowiada się interesująco, prawda?

 

21. lutego ukażą się Tomasza Grzywaczewskiego Granice marzeń. O państwach nieuznawanych.

Autor opisał swoją podróż po byłych republikach radzieckich, które wciąż nie są odrębnymi krajami, lecz celem i miejscem politycznych oraz ekonomicznych rozgrywek. Reporter skupił się na codziennym życiu mieszkańców, którzy w ćwierć wieku po upadku socjalistycznego mocarstwa nadal marzą o lepszym jutrze, o spokojnym, choćby w miarę dostatnim życiu, o wolności i niezależności.

Grzywaczewski zawędrował w 2015 roku m.in. do Górnego Karabachu i pod Donieck, nie mając jeszcze wówczas świadomości, że w miejscach tych rozegrają się dramatyczne, wojenne wydarzenia, które obserwować będzie cały świat.

 

W lutym Czarne wznowi także dwie głośne książki: Dom, którego nie było Łukasza Krzyżanowskiego oraz Życie przecięte. Opowieści pokolenia Marca Joanny Wiszniewicz.

 

Więcej o nowościach i wznowieniach na stronie: https://czarne.com.pl/katalog/zapowiedzi

BEATA IGIELSKA

 

 

Zdjęcia



przysłano: 30 stycznia 2018 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca