Literatura

FEST Literatura: Strefa Literacka W.A.B. na Fest Festivalu 2019

Obok największych polskich i międzynarodowych gwiazd muzyki na pierwszej edycji Fest Festivalu pojawią się też autorzy i autorki książek!

 

W strefie literackiej Wydawnictwa W.A.B będzie można porozmawiać o serialach z Katarzyną Czajką-Kominiarczuk, zaakceptować w sobie mieszczaństwo z Bolesławem Chromrym, poszukać grzybów z autorką książki „Polowanie na grzyby” i wziąć udział w quizie na temat lat 90-tych, który poprowadzą Monika Borys i Maciej Marcisz.

 

A ponad to Marta Frej i Anna Kowalczyk opowiedzą o tym jak Wonder Woman zmienia świat, a autorka książki „Wegańskie słodycze” Karolina Gawrońska doradzi, co zrobić, jeśli chce się zostać weganinem. Już 23-24 sierpnia w Parku Śląskim w Chorzowie. Poniżej rozkład jazdy.

 

PIĄTEK, 23 SIERPNIA

 

15:00: Czy na terenie festiwalu można znaleźć grzyby? Wielkie polowanie

 

Czy na terenie festiwalu można znaleźć grzyby? Jak ubrać się na polowanie, co wziąć ze sobą i o której wstać? Jak szukać, żeby nie przestraszyć grzyba? Co wolno początkującemu grzybiarzowi, a na co pozwolić może sobie prawdziwy grzybiarski świr? Jak grzyby wpływają na świadomość i czy to dobry pomysł, żeby ich próbować? I w końcu, z kim lepiej nie iść na grzybobranie i jak w lesie nie przynieść sobie wstydu. Poznaj grzybiarski savoir vivre.

 

Zofia Leszczyńska-Niziołek, autorka książki „Polowanie na grzyby”,wie wszystko o grzybobraniu i ma to nawet udokumentowane na papierze. To spotkanie nie tylko dla grzybiarzy, ale także dla tych, którzy zawsze chcieli iść na grzyby i tych, którzy nigdy jeszcze o tym nie pomyśleli. Podczas spotkania licencjonowana grzybiarka odpowie na wszystkie pytania dotyczące grzybnych łowów.

 

 

16:00 Chcę zostać weganinem, ale kocham ser. Jak to teraz zrobić

 

Myślisz o przejściu na weganizm, ale nie wyobrażasz sobie życia bez sera? Boisz się, że kiedy zmienisz dietę na roślinną nigdy więcej nie zjesz już mlecznej czekolady? Nie chce Ci się czytać w sklepach etykiet, wegańskie zamienniki jawią Ci się jako drogie i niesmaczne i wydaje Ci się, że owoce nie mogą być zdrowe skoro pokrywa je gruba warstwa pestycydów?

 

O tym, że weganizm nie polega na umartwianiu, nie prowadzi do niedoborów i śmierci głodowej opowie Karolina Gawrońska - autorka książki „Wegańskie słodycze”, ekspertka w pysznych, roślinnych wypiekach, entuzjastka zdrowego trybu życia i prowadząca popularnego bloga „Savory or sweet?”. Dowiedz się jak krok po kroku zmienić dietę, zostać super-zdrowym, wiecznie szczupłym i przy okazji, uratować świat. 

 

Bo liczy się każda, choćby najmniejsza zmiana!

 

17:00 Po ilu dniach umiera Tamagotchi. Quiz wiedzy o latach 90-tych

 

Jak często w kioskach ukazywało się Bravo? Jaką pojemność miała dyskietka? Ile było czarodziejek w „Czarodziejce z księżyca”? Po ilu dniach umierało śmiercią tragiczną Tamagotchi? Ile ton miała lista przebojów i co można było znaleźć w czipsach Cheetos? Zapraszamy na quiz wiedzy o latach 90-tych, który poprowadzą Maciej Marcisz, autor książki „Taśmy rodzinne” oraz Monika Borys, której książka „Polski bajer. Disco polo i lata 90-te“ ukaże się już we wrześniu.

 

SOBOTA, 24 września

 

15:00 Wybrałem dla sb mieszczaństwo. Spotkanie z Bolesławem Chromrym

 

Bolesław Chromry to autor wielu śmiesznych obrazków, ulubieniec celebrytów, autor powieści graficznych, wystawy „W 2019 roku wyprowadzę się do Warszawy” i cytatu „Jeśli ktoś urodził się w Krakowie i wciąż chce tam mieszkać, to musi być pijany”.

 

Autor spróbuje wpasować się do jednej z tych kategorii, opowie o tym, że nie wstydzi się wybranego dla siebie stylu życia, pomoże innym zaakceptować w sobie mieszczaństwo i wyjaśni, że chęć wyprowadzki do Warszawy jest zupełnie ok. Opowie także o czym będzie jego pierwsza powieść „Pozwólcie pieskom przyjść do mnie”, która ukaże się już we wrześniu.

 

16:00 Życie po serwisach streamingowych. O hienach serialowych

 

Ile filmów obejrzałeś w zeszłym miesiącu? A ile odcinków ulubionego serialu udało Ci się zobaczyć? Kiedy rozmawiamy o tym jak Facebook zmienił nasze życie, zdajemy się nie zauważać, że podobną rewolucję kulturalną i społeczną zafundował nam Netflix. Od „Mody na Sukces”, przez „Miasteczko Twin Peaks” po „Grę o tron”. Jak to się stało, że seriale stały się lepsze od filmów, w czym telewizja wygrywa z wielkim ekranem i kiedy przestaliśmy się wstydzić tego, że ją oglądamy? 

 

O nieodwracalnych zmianach, do których doprowadziły serwisy streamingowe, opowie Katarzyna Czajka-Kominiarczuk, założycielka cenionego bloga „Zwierz popkulturalny”, autorka książki „Oscary. Sekrety największej nagrody filmowej” i niekwestionowana hiena serialowa.

 

17:00 Jak dorosnę zostanę Wonder Woman. O bohaterkach popkultury

 

Obok Supermana i Batmana Wonder Woman była pierwszą superbohaterką, której poświęcono własny komiks. Ikoniczną postać stworzył mężczyzna żyjący w poliamorycznej relacji z dwiema feministkami. Przed nim superbohaterów malowali mężczyźni, głównie dla innych mężczyzn. Seksowna heroina wraz ze sobą przyniosła obietnicę feminizmu. 

 

Czy bohaterki Seksu w wielkim mieście można nazwać niezależnymi kobietami? Czy stroje Lary Croft, wojowniczej księżniczki Xeny czy bohaterek ekranizacji komiksów Marvela są opresyjne? Czy Elle Woods z Legalnej blondynki można nazwać feministką? I czy to możliwe, że feministyczny sen komiksowej wojowniczki się spełnił? Marta Frej i Anna Kowalczyk, autorki książki „Brakująca połowa dziejów. Krótka historia kobiet na ziemiach polskich” i feministki porozmawiają z Katarzyną Czajką-Kominiarczuk o kobietach w popkulturze. 

 

Wszystkie wydarzenia odbywają się na terenie Fest Festivalu.

Do zobaczenia!

od: 23 sierpnia 2019, 15:00
do: 24 sierpnia 2019, 18:00 Fest Festival 2019
Chorzów

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 19 sierpnia 2019 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca