Literatura

Polscy pisarze pomagają seniorom: akcja charytatywna i przedpremierowa sprzedaż książki "Nadzieja"

Olga Tokarczuk, Wiesław Myśliwski, Hanna Krall, Joanna Bator, Mariusz Szczygieł, Andrzej Stasiuk, Magdalena Grzebałkowska i inni autorzy wraz z Wydawnictwem Agora w ramach akcji charytatywnej „Nadzieja” tworzą książkę, z której cały dochód zostanie przeznaczony na wsparcie ośrodków pomocy dla seniorów podczas pandemii i po jej zakończeniu. 

 

 

 

Publikacja składa się z ponad czterdziestu tekstów. W piątek, 22 maja br. rozpoczęła się przedsprzedaż wydania – każdy może wspomóc akcję, kupując egzemplarz w księgarniach internetowych: Kulturalnysklep.pl, Publio.pl i Empik.com. Partnerem i patronem akcji Nadzieja jest Rzecznik Praw Obywatelskich.

 

 

Pandemia koronawirusa jest próbą człowieczeństwa, umiejętności bycia razem i wspierania siebie nawzajem. W tych trudnych chwilach, zwłaszcza dla osób chorych i najbardziej potrzebujących, liczy się każda pomoc. Świadomość ta stała się przyczynkiem do zainicjowania przez Wydawnictwo Agora wyjątkowej akcji charytatywnej „Nadzieja”, która poprzez projekt literacki mobilizuje do wspólnego pomagania.

 

Inicjatywa ta ma nieść pomoc tym, których trudny czas epidemii dotyka najmocniej – osobom starszym znajdującym się w grupie największego ryzyka zakażenia i najcięższego przebiegu COVID-19. Jej odbiorcami będą mieszkańcy i pacjenci ośrodków pomocy społecznej i hospicjów, również prowadzonych przez organizacje społeczne, które nie otrzymują wystarczającego wsparcia ze strony państwa i borykają się z brakiem personelu, sprzętu, maseczek czy kombinezonów.

 

W „Nadziei” znajdują się teksty ponad czterdziestu znanych polskich autorów

 

Wydawnictwo Agora zaprosiło polskich pisarzy, reporterów i poetów do stworzenia wyjątkowej książki „Nadzieja”. Składa się ona z ponad czterdziestu tekstów  –  opowiadań, reportaży, wierszy, a nawet komiksu, nawiązujących do tytułowej nadziei – autorstwa m.in. Olgi Tokarczuk, Hanny Krall, Wiesława Myśliwskiego, Ewy Lipskiej, Andrzeja Stasiuka, Mariusza Szczygła, Magdaleny Grzebałkowskiej, Joanny Bator (z duecie z Przemysławem Truścińskim Trustem), Jacka Dehnela, Wojciecha Chmielarza, Małgorzaty Rejmer, Sylwii Chutnik, Grażyny Plebanek, Ignacego Karpowicza, Mikołaja Grynberga, Łukasza Orbitowskiego, Ziemowita Szczerka, Dominiki Słowik, Katarzyny Boni, Julii Fiedorczuk, Filipa Springera, Małgorzaty Lebdy, Krzysztofa Vargi, Natalii Fiedorczuk-Cieślak, Pawła Piotra Reszki, Jarosława Mikołajewskiego czy Waldemara Bawołka.

 

Bieżące informacje o projekcie oraz wypowiedzi autorów czy fragmenty tekstów i cytaty z książki „Nadzieja” można znaleźć na Facebooku:  www.facebook.com/pg/nadziejaakcjacharytatywna


 

 

 


przysłano: 27 maja 2020 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca