Literatura

Znamy finalistów Nagrody Bookera 2020

 

Kilka dni temu jury Nagrody Bookera ogłosiło nazwiska sześciorga finalistów, czyli tak zwaną shortlist. Nie zabrakło niespodzianek. Pierwszą jest brak wśród finalistów dwukrotnej zdobywczyni tej nagrody, Hilary Mantel, której powieść The Mirror & The Light – trzecia część cyklu o Thomasie Cromwellu – wymieniana była jako jedna z faworytek. Drugą jest obecność na liście aż czworga debiutantów. W tym roku wśród finalistów dominują kobiety oraz osoby o kolorze skóry innym niż biały.

 

Oto sześć tytułów i nazwiska autorów nominowanych do tegorocznej Nagrody Bookera:

 

  • Shuggie Bain, Douglas Stuart
  • This Mournable Body, Tsitsi Dangarembga
  • The Shadow King, Maaza Mengiste
  • The New Wilderness, Diane Cook
  • Burnt Sugar, Avni Doshi
  • Real Life, Brandon Taylor

 

Ogłoszenie zwycięzcy nastąpi 17 listopada 2020.

 

Nagroda Bookera przyznawana jest od 1969 za najlepszą powieść napisaną w języku angielskim. W zeszłym roku, po raz pierwszy w historii tej nagrody, przyznano ją czarnoskórej kobiecie, Bernardine Evaristo za powieść Girl, Woman, Other, ex aequo z Margaret Atwood za Testamenty. Z niecierpliwością czekamy, czym zaskoczy nas jury w tym roku.

 

źródło obrazka: thebookerprizes.com 

 

Dominika Ciechanowicz

Dominika Ciechanowicz

42 Zielona Góra
350 artykułów 39 tekstów 2799 komentarzy
Zasłużeni dla serwisu
Współpraca


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 23 września 2020 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca