Literatura

Trudna miłość w gangsterskim świecie, czyli "Claimed" Alicji Skirgajłło

"Claimed" to druga pozycja z cyklu "Romans mafijny", który stworzyła Alicja Skirgajłło. W powieści "Trapped" autorka skupiała się głównie na postaciach Declana i Holly. W tej książce przedstawia dogłębniej historię drugiego, młodszego z braci Halle, Joshua. Jest członkiem mafii, gangsterem, któremu niestety ciągle przydarzają się kłopoty, bo zdaje się je przyciągać z jakiegoś powodu, a robi to w swoim stylu, czyli tak mocno, jak to tylko możliwe. W jego towarzystwie czytelnik bądź czytelniczka nigdy się nie nudzą.

Czym jest miłość, czyli zakochani gangsterzy

Trudna jest miłość w przestępczym świecie. Chociażby z tego względu, że ów świat wygląda tak, jak wygląda, czyli zawsze niebezpiecznie, zawsze dynamicznie i trudno doszukiwać się w nim stabilności, chociaż jeśli chodzi o uczucia, bohaterzy książek Skirgajłło wykazują się wyjątkową stabilnością w kategorii "siła uczucia".

 

Miłość jest niebezpieczna. Sprawia, że gangster zaczyna popełniać błędy albo jest na ich popełnianie bardziej narażony, bo jego myśli nie krążą wokół biznesów o wątpliwym statusie prawnym, przy realizowaniu których trzeba być nieustannie czujnym, tak aby nie zostać oszukanym. W dodatku Joshua myśli o dwóch kobietach! Pierwszą z nich jest Miley. Jest darzona przez Joshuę niewątpliwie gorącym uczuciem, ale znika z jego świata w dość niewytłumaczalnych i nagłych okolicznościach. Drugą z kobiet, które kocha nasz bohater, jest Graciella, córka bossa mafii, którą ten traktuje niemalże jak swoją własność, dlatego Joshua musi stale uważać na to, co robi. Czy uważa? Możecie się domyślić!

 

Rdzeń fabuły jest więc oparty na rozterkach Joshuy, który kocha Miley, ale chce związać się z Graciellą, chociaż mamy również wgląd w losy innych postaci, na przykład w dalsze perypetie Declana i Holly.

Współczesna wersja romansu łotrzykowskiego

W romansie łotrzykowskim, czy, jak to się współcześnie mówi, romansie gangsterskim, nie może zabraknąć kluczowych dla tego gatunku elementów, a są nimi: akcja, jeszcze więcej akcji i gorące sceny miłosne, o których nie zostanie tutaj powiedziane, aby nie psuć czytelniczkom i czytelnikom zabawy. Dość powiedzieć, że będzie można je czytać z wypiekami na twarzy, ponieważ sensualny styl prozy Skirgajłło pozwala na doskonałe wczucie się w świat wewnętrzny, zarówno emocjonalny, jak i mentalny, bohaterów, o których pisze.

Najnowszy romans Alicji Skirgajłło pt. "Claimed" tym się różni od poprzedniej powieści z cyklu, że jest nieco żywszy, bardziej dynamiczny, a także tym, że autorka nie żałowała bohaterom zabawnych sytuacji. Z tego zresztą jest między innymi znana, z humoru, który rozbawi nawet najbardziej zatwardziałego ponuraka, a może i gangstera?

 

Pozycja interesująca, a przede wszystkim umiejąca zapewnić ogrom rozrywki. Strony niemal same się przewracają. Dla miłośników nieskrępowanej zabawy, zwrotów akcji, pieprznego humoru i wszystkich tych, którzy wiedzą, że miłość może przytrafić się każdemu i to w każdych okolicznościach!


przysłano: 18 stycznia 2021 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca