Literatura

Emigracja w czasach zarazy czyli „Wilcza rzeka” Wioletty Grzegorzewsiej

 

Wilcza rzeka Wioletty Grzegorzewskiej to bardzo osobista, autobiograficzna powieść o życiu na emigracji w epoce pandemii, swoisty dziennik czasów zarazy. Narratorka – pisarka imieniem Wiola, w pierwszych dniach pandemii przeprowadza się wraz z córką z wyspy Wight do Hastings, gdzie jednak wydarzenia zaczynają płynąć nie do końca zgodnie z planem. Oszukane przez właściciela mieszkania, które miały zająć, matka z córką rozpoczynają tułaczkę po nędznych, wynajętych pokojach dla emigrantów, schroniskach i ośrodkach.

 

Już i tak trudne doświadczenie emigracji łączy się tu z nową, covidową rzeczywistością, w której – zwłaszcza na samym początku – mało kto porafi się przecież odnaleźć. W tych szalonych warunkach Wiola musi spróbować zapewnić dorastającej córce jakąś namiastkę codzienności. I zupełnie nie pomaga fakt, że w tym wszystkim zmaga się jeszcze z własnymi demonami i duchami przeszłości....

Pełną recenzję Wilczej rzeki znajdziecie na blogu Nasza Nisza.

 

Wioletta Grzegorzewska Wilcza rzeka

Wydawnictwo W.A.B 2021

 

 

Dominika Ciechanowicz

Dominika Ciechanowicz

42 Zielona Góra
350 artykułów 39 tekstów 2799 komentarzy
Zasłużeni dla serwisu
Współpraca


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 16 stycznia 2022 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca