Muzyka

Koncert Michaela Wintera zapowiadający premierę nowego numeru magazynu "Glissando"

Michael Winter

Amerykański kompozytor i muzyk. Jego działania twórcze zazwyczaj sprowadzają się do prostych procesów, w których zmienne są określane poprzez minimalistyczną notację graficzną i tekstową, dającą się wykonywać na różne sposoby. Kierując się jednak logiką technologii cyfrowej, Winter uznaje większość swoich otwartych utworów za algorytmiczne i sytuuje w centrum zainteresowania kwestie obliczeniowości i epistemologii. Stara się on godzić tego typu rozważania teoretyczne z praktyką artystyczną w celu zintegrowania obiektów, idei oraz tekstów z różnych dziedzin jako elementów strukturalnych kompozycji.

Występował w obu Amerykach i Europie - zarówno w małych klubach, prestiżowych salach koncertowych, jak i muzeach sztuki współczesnej. Od 2008 roku współprowadzi the wulf. - jedną z najważniejszych pozainstytucjonalnych inicjatyw w Los Angeles, mających na celu promowanie muzyki eksperymentalnej. Studiował w California Institute of the Arts oraz na Uniwersytecie Kalifornijskim, gdzie obronił doktorat w dziedzinie sztuki nowych mediów i technologii.

http://www.unboundedpress.org/
https://soundcloud.com/mwinter80

________________

Program:

Michael Winter, Necklaces (2015) wykonywane symultanicznie z Quieting Rooms (2012)

Michael Winter, Fade & Aviary (2015)

Michael Winter, Preliminary Thoughts (2016)

________________

Opis cyklu:

Wydawać by się mogło, że konceptualizm – jako prąd – nigdy nie zaistniał w muzyce współczesnej. Próżno szukać takiego zjawiska w obszernej literaturze przybliżającej historię praktyk dźwiękowych XX i XXI wieku. Konceptualizm kojarzony jest przede wszystkim ze sztukami wizualnymi, natomiast zapomina się, że jego źródła wywodzą się z obszaru muzyki – choćby z dokonań Johna Cage’a i jego wychowanków z New School For Social Research.

Chcielibyśmy zatem podjąć temat konceptualizmu muzycznego, którego domeną są eksperymenty mające na celu coś więcej niż tylko stworzenie nowych form, czy „postęp materiałowy”. Zajmiemy się zjawiskami podważającymi klasyczny model sztuki, a więc wykraczającymi poza tradycyjną domenę estetyki. Interesować nas będą kwestie związane z niestandardową notacją, postmedialnością i muzyką utopijną; twórcy problematyzujący status dzieła muzycznego i sposoby jego percepcji, a także poddający krytyce instytucje świata muzycznego oraz utowarowienie współczesnej kultury.

________________

Uff
pl. Nankiera 1 (w podwórzu), 50-140 Wrocław
23.10.2016 (niedziela)
godz. 20:00
bilety: 15 zł


przysłano: 18 pazdziernika 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca