Gwiazdor współczesnego R&B, The Weeknd, postanowił zrezygnować z dalszej współpracy z odzieżową firmą H&M po kontrowersyjnym zdjęciu w ramach najnowszej kampanii.
Promując nową kolekcję, H&M zaprezentowało fotkę czarnoskórego chłopca w bluzie z napisem "Coolest Monkey in the Jungle" (Najfajniejsza małpka w dżungli). Firma już przeprosiła za niestosowne zdjęcie, ale nie wszystkich to usatysfakcjonowało. The Weeknd za pośrednictwem Twittera poinformował, że zrywa współpracę z H&M.- Jestem zaszokowany i zażenowany tym zdjęciem - napisał na swym profilu. - Jestem oburzony i nie będę dłużej współpracował z H&M.
The Weeknd w ubiegłym roku przygotował m.in. specjalną, wiosenną linię ubrań dla marki H&M - "Spring Icons".
O The Weekndzie zrobiło się głośno za sprawą mikstejpów, które wrzucił do sieci i nagrania "Wicked Games". Oficjalnie zadebiutował w 2013 roku albumem "Kiss Land". Na drugi longplay "Beauty Behind the Madness" fani musieli czekać do 2015 roku. Zestaw pokrył się w USA platyną, a w ojczyźnie artysty podwójną platyną. Muzyk nagrał też przebój "Earned It" na ścieżkę muzyczną "Pięćdziesięciu twarzy Greya", za który otrzymał nominację do Oscara. Współpracował z Drakiem, Arianą Grande, Sią czy Laną Del Rey. W listopadzie 2016 roku ukazał się jego ostatni album "Starboy".