Muzyka

Nie zepsuj koncertu, czyli komu zlecić nagłośnienie imprezy?

Właściwe nagłośnienie koncertu zależy od mnóstwa czynników m.in. zastosowanych rozwiązań, wiedzy operatorów, ich umiejętności i samego sprzętu. Mimo że mnóstwo firm świadczących usługi w tym zakresie zapewnia, że zna się na rzeczy, to nieraz można się nieźle rozczarować. Jak zatem znaleźć prawdziwych fachowców i na co zwracać uwagę przy wyborze ekipy realizującej oprawę dźwiękową?

Wskazówki, jak wybrać profesjonalną firmę nagłośnieniową:

 

Research – znalezienie profesjonalnej agencji eventowej może trochę zająć. Lepiej nie decydować się na pierwszą z brzegu propozycję, tylko zorientować się w temacie, zbadać nieco rynek. Najlepiej popytać wśród znajomych i rodziny, czy mogą polecić zaufaną firmę oferującą nagłośnienie plenerowe. Świetnym źródłem informacji jest także internet. Warto znaleźć kilka firm i wnikliwie zapoznać się z treścią na ich stronach internetowych, by sprawdzić, czy spełniają kluczowe wymagania.

 

Opinie – rekomendacje zadowolonych klientów to najlepsze potwierdzenie dobrze wykonanej pracy. Oceny innych mogą naprawdę mnóstwo powiedzieć o jakości usługi, wywiązywaniu się z zakresu obowiązków, wiedzy oraz doświadczeniu realizatorów dźwięku. Dlatego przed podjęciem współpracy z wybraną agencją, warto zapoznać się z krążącymi na jej temat opiniami.

 

Portfolio – to z jakimi firmami/zespołami/artystami agencja eventowa do tej pory współpracowała, też może wiele o niej powiedzieć. Nagłośnienie dużych koncertów, popularnych wydarzeń muzycznych czy imprez na dużej scenie wskazuje na jej doskonałą renomę, uznanie w branży. Przy okazji „dostarcza” informacji na temat wiedzy i doświadczenia ekipy oraz sprzętu, jakim dysponuje. W przypadku obsługi różnych imprez np. odbywających się w plenerze, na stadionach, w klubach, galeriach handlowych, halach sportowych można mówić o wszechstronności działań firmy, doborze różnych rozwiązań, umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce, a to oznacza, że poradzi sobie ona z każdym zleceniem i w każdych warunkach.

 

Realizacje – galeria zdjęć z dotychczasowych realizacji lub chociażby krótkie wzmianki na ich temat stanowią namacalny dowód istnienia firmy, potwierdzają jej popularności. Trzeba więc sprawdzić, czy takowe pojawiają się na jej stronie internetowej. Agencja, która nie narzeka na brak zleceń, najprawdopodobniej zawsze należycie wywiązuje się ze swoich zobowiązań, prezentuje naprawdę wysokie standardy.

Porównanie ofert – żadna szanująca się agencja eventowa nie powinna przedstawić oferty, a tym bardziej podjąć współpracy, jeśli wcześniej nie pozna potrzeb klienta ani szczegółów dotyczących wydarzenia. Toteż już na samym początku można odrzucić propozycje przygotowane na wyrost, oparte jedynie na domysłach, przewidywaniach. Aby otrzymać dobrze skrojoną ofertę, należy wystosować do firmy zapytanie i podać w nim takie informacje jak: miejsce wydarzenia, liczebność widowni i jej rozmieszczenie, cel nagłośnienia, rodzaj wykonywanej muzyki, liczba członków zespołu, rodzaj sprzętu muzycznego, zapotrzebowanie na sprzęt nagłośnieniowy oraz oświetleniowy muzyków (tę kwestię ustala się z nimi indywidualnie). Gdy firma prześle ofertę stworzoną pod konkretne potrzeby, należy ją porównać z innymi i wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję.

 

Kontakt – każda personalizowana usługa wymaga ustaleń, także nagłośnienie. Wynajem sprzętu powinien więc poprzedzić wywiadem z klientem, a ten najlepiej przeprowadzić w cztery oczy, podczas spotkania. Niemniej jeśli nie ma takiej możliwości, rozmowa może odbyć się drogą mailową lub telefoniczną. Ważne tylko, by osoba kontaktowa była dyspozycyjna. Ekipa natomiast musi wykazywać elastyczne podejście do pracy, bo tylko wtedy można dostosować zakres i rodzaj obsługi do oczekiwań zleceniodawcy.

 

 

 

Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 7 marca 2018 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca