W Internecie znajdziemy mnóstwo porównywarek cen, jednak należy pamiętać, że nie zawsze podają one prawdziwe informacje. Opieranie się na danych z porównywarek może prowadzić do błędnych wniosków, a tym samym do nietrafnej polityki cenowej naszej firmy. Jeśli chodzi o sprzedaż online, konkurencja jest ogromna. Znaczące są także różnice cenowe, jeśli weźmiemy pod uwagę te same produkty. Jedynie rzetelne dane pozwolą nam na ustalenie takich cen, które przyniosą nam zysk, a jednocześnie będą atrakcyjne dla potencjalnych klientów. Powinniśmy brać pod uwagę zarówno koszt pozyskania klienta, jak i sezonowość, sytuację na rynku.
Bardzo przydatny - jeżeli zależy nam na zwiększeniu zysku z naszych produktów lub sklepu internetowego - jest monitoring cen konkurencji. Dzięki bieżącym informacjom z rynku, możemy optymalizować swoje ceny, a tym samym zwiększać przychody. Inteligentne narzędzia, jak np. dealavo, wykorzystują algorytmy, by dostarczać informacji o cenach naszej konkurencji, a także podpowiadać najkorzystniejsze rozwiązania dla naszej firmy.
Dzięki tym informacjom wiemy, które z produktów gwarantują nam łatwy zysk, a które są tańsze bądź droższe w porównaniu do konkurencji. Posiadamy rzetelne dane, które pozwalają nam na świadome ustalanie cen produktów. Dodatkowo, możemy ograniczyć wydatki związane z reklamowaniem naszej działalności, gdyż konkurencyjne ceny i tak przyciągną klientów.
Dobrą praktyką jest uświadomienie klientów, że tylko nasz produkt pomoże osiągnąć im ich cel. Znajdźmy unikalną cechę, która wyróżnia nasze produkty czy usługi, a tym samym odróżnia nasz od konkurentów. Zakomunikujmy także, co zmieni się w życiu klienta po nabyciu naszych produktów/usług.