Sklepy internetowe w 2018 roku

Redakcja
Redakcja
Kategoria obyczaje · 14 listopada 2017

Zastanawiasz się nad stworzeniem stworzeniem sklepu internetowego? Poznaj trendy branży online w sezonie 2017/2018.

To właśnie one są czynne 7 dni tygodniu przez 24 na dobę i to bez względu na dni wolne czy jakiekolwiek święta. Niemniej jednak uwielbiamy je również za niskie ceny i możliwość zamówienia rzeczy wprost pod drzwi naszego domu. O czym mowa? Oczywiście mamy na myśli sklepy internetowe, które z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Warto przy dodać, iż są one rozwiązaniem, po które sięga coraz szersze grono przedsiębiorców; również tych posiadających sklepy stacjonarne. Aby jednak wspomniane sklepy internetowe były w stanie przynosić nam oczekiwany zysk, muszą one być zgodne z najnowszymi standardami. Poznaj trendy odnoszące się do e-handlu w sezonie 2017/2018.

 

Silnik

Silnik sklepu internetowego stanowi swego rodzaju trzon i jest zarazem jego najważniejszym elementem. Oto najpopularniejsze silniki, po jakie warto sięgnąć tworząc własny sklep internetowy.

 

Prestashop

Prestashop to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych silników, używanych do tworzenia sklepów online. Dlaczego warto sięgnąć po wspomniany skrypt? Głównie z uwagi na fakt, iż charakteryzuje się on świetną wydajnością, pokaźnie rozbudowaną społecznością oraz sporą ilością wtyczek umożliwiających dodawanie nowych funkcji. Wisienką na torcie jest natomiast mało skomplikowany system modyfikacji. W praktyce wspomniane zalety sprawiają, iż Prestashop stanowi wybór zdecydowanej większości webdesignerów.

 

Magento

Na drugim miejscu pod względem popularności plasuje się skrypt Magento, będący jedną z bardziej rozbudowanych platform do tworzenia i prowadzenia sklepu internetowego. Magento polecany jest zwłaszcza osobom, które mają zamiar stworzyć sklep pokaźnych rozmiarów, gdyż posiada on sporą ilość funkcji pozwalających na zarządzania równie dużą ilością artykułów.

 

Woocommerce

Woocommerce to wtyczka do Wordpressa, która pozwala na stworzenie sklepu internetowego w pełnym tego słowa znaczeniu. Wśród największych zalet Woocommerce warto wymienić łatwość obsługi i możliwość modyfikacji idącą w parze ze sporą ilością funkcji. Jest to rozwiązanie wręcz idealne dla każdej osoby, która w pełni opanowała działanie Wordpressa.

 

Zadbaj o detale

Nie bez przyczyny zwykło się mówić, że największą różnicę robią właśnie detale. W związku z powyższym podczas tworzenia sklepu internetowego powinniśmy mieć na uwadze nie tylko działanie silnika, ale również aspekt estetyczny, na który zwraca uwagę zdecydowana większość użytkowników.

 

Flat design

Flat design to określenie odnoszące się do tzw. projektowania płaskiego. To nic innego, jak tylko zdecydowane ograniczenie ilości używanych do projektowania kolorów, jak również stosowanie prostej, mało finezyjnej topografii oraz stosunkowo prostych kształtów. W jakim celu? Otóż flat design zwiększa przejrzystość strony internetowej i sprawia, iż ta jest o wiele bardziej czytelna.

 

Split Screen Layout

To po prostu podzielenie strony www na dwa obszary. Kontrastują one za sobą i różnią się umieszczoną na nich treścią, dzięki czemu potencjalny użytkownik może łatwo zdecydować, która z nich interesuje go w większym stopniu.

 

Barwy, które rzucają się w oczy

Czy wiesz, dlaczego skóra postaci w serialu animowanym The Simpson jest koloru żółtego? Odpowiedź jest bardzo prosta; ponieważ producent uznał, iż w ten sposób przykuje on uwagę widzów „skaczących” po kanałach telewizyjnych. Na ten samej zasadzie działa kolorystyka sklepu internetowego. Jeśli więc chcesz przykuć uwagę użytkownika danym elementem, stwórz go w żywym, pełnym energii kolorze.

Brzmi interesująco? A to dopiero początek trendów obowiązujących w aktualnym sezonie. Jeśli więc pragniesz, aby twój sklep został stworzony według najnowszych standardów, to sprawdź ofertę dotyczącą usługi, jaką jest tworzenie stron www. Warszawa, Łódź, a może Berlin? Teraz możesz dotrzeć do potencjalnych klientów bez względu na miejsce siedziby sklepu stacjonarnego.