20 lat Wywroty

Prowadzisz sklep internetowy? Wykorzystaj pozycjonowanie, by szybko stać się liderem

Sklep internetowy musi przynosić zyski. Każdy właściciel sklepu musi zadbać o wysokie pozycje w wyszukiwarce, by dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych odbiorców. Jednym ze skuteczniejszych działań, zapewniającym długotrwałe efekty, jest pozycjonowanie. Poniżej przedstawimy najważniejsze kwestie wpływające na wysoką widoczność w Internecie.

Unikalne i wartościowe treści na stronie Twojego sklepu

Treści na stronie sklepu służą nie tylko do stosowania fraz kluczowych. Wartościowy i unikalny content w postaci wpisów na blogu czy artykułów poradnikowych może zachęcić potencjalnych klientów do wejścia na stronę i zapoznania się z zamieszczonymi tam tekstami. Oczywiście istnieje prawdopodobieństwo, że duża część użytkowników, która odwiedziła stronę nie dokona żadnego zakupu. Lecz może dokonać transakcji przy następnej wizycie, ponieważ pozytywnie oceni stronę, lub dzięki zastosowaniu reklamy remarketingowej.

Wartościowe treści pozwolą dotrzeć do klientów, którzy poszukują konkretnych produktów i usług oraz do tych, którzy szukają opinii i porad. Dzięki wpisom na blogu lub artykułom tematycznym można pozyskać ruch z tak zwanego „długiego ogona”. „Długie ogony” są rozbudowanymi, wielowyrazowymi frazami kluczowymi o niedużej liczbie wyszukiwań. „Długie ogony”, czyli inaczej frazy long tail zapewniają wyższy współczynnik konwersji i lepiej generują ruch na stronie niż ogólne frazy kluczowe.

Wewnętrzne i zewnętrzne linkowanie

Zarówno linki wewnętrzne, jak i przychodzące mają ogromny wpływ na pozycję sklepu w wyszukiwarce. Głównymi zadaniami linków wewnętrznych jest łączenie wszystkich podstron na stronie sklepu oraz informowanie robotów Google, które strony są najważniejsze. Wewnętrzne linkowanie sklepu oparte jest o tak zwane „okruszki” (breadcrumbs) oraz właściwą strukturę nawigacji. Jeśli dopiero planujesz założenie sklepu internetowego w obrębie swojej witryny lub w całkowicie nowej domenie, warto powierzyć to zadanie specjalistom – dzięki temu od samego początku zyskujesz pewność, że sklep jest zaprojektowany zgodnie z najnowszymi wytycznymi, co przełoży się na jego dobrą widoczność w sieci oraz atrakcyjną nawigację dla użytkowników. Tworzenie sklepów internetowych oferuje Agencja LTB z Wrocławia.

 

 

Linkowanie wewnętrzne można połączyć ze wspomnianymi wyżej artykułami contentowymi lub wpisami na blogu. Artykuły opisujące konkretne produkty mogą zawierać linki, które przeniosą użytkownika do stron opisywanego produktu. Linkowanie zewnętrzne to odnośniki, które polecają i wskazują stronę sklepu na innych portalach czy witrynach. Wszystkie witryny, które zawierają link do sklepu muszą być wysokiej jakości i pozytywnie oceniane przez serwis Google. Budowanie linków w oparciu o strony niskiej jakości może zakończyć się nałożeniem kary przez Google lub pomijane w procesie pozycjonowania. W przypadku budowania wartościowych linków dla sklepu trzeba zabrać o odnośniki nie tylko do strony głównej, ale także do kategorii czy konkretnych produktów.

Metatagi i Rich Snippety

Ważnym elementem pozycjonowania sklepu internetowego jest prawidłowe użycie metatagów. Wszystkie strony kategorii czy produktów powinny posiadać unikalne tytuły. Tytuły te powinny informować wszystkich użytkowników i roboty Google czego dotyczą podstrony witryny. Na pozycję w wyszukiwarce oraz konwersję wpływa również zastosowanie rich snippetów. Są to rozszerzone opisy witryny wyświetlane w wyszukiwarce. W zależności od ustawienia mogą to być cena wyszukiwanego produktu, jego dostępność czy ocena. Zastosowanie rozszerzonego opisu jest udogodnieniem dla potencjalnych klientów. Użytkownik już w wynikach wyszukiwania otrzymuje informację, że produkt, którego poszukuje jest dostępny w tym sklepie i nie musi przeglądać ofert innych sklepów.

Szybkość ładowania

Im dłużej użytkownicy będą musieli czekać na załadowanie strony głównej lub strony produktu tym większe prawdopodobieństwo, że powrócą do wyszukiwarki i zapoznają się z ofertą konkurencji. Strona, która ładuje się dłużej niż 5 sekund traci około 40 % konwersji. Szybkość ładowania strony jest czynnikiem rankingowym i wpływa na pozycję witryny w wyszukiwarce. Ten czynnik odgrywa znaczącą rolę w przypadku urządzeń mobilnych.

Jeśli chcecie poznać więcej technik promocji sklepu internetowego, zapraszamy na seo.ltb.pl – na stronie znajdziecie opis wielu metod, narzędzi i sposobów na to, by zapewnić witrynie sklepu internetowego dobrą widoczność oraz rozpoznawalność w sieci.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 21 lutego 2018 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło