Wywrota

Tablice reklamowe

- mniej i bardziej zaskakujące miejsca, w których możesz promować swój biznes

 

O ile szyldy reklamowe kojarzą się nam głównie z zawieszkami przy wejściu do konkretnego lokalu – restauracji, pubu, salonu kosmetycznego – o tyle tablice reklamowe mogą przyjmować różną postać i pojawiać się praktycznie wszędzie.

 

Jak i gdzie promować własny biznes? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w poniższym artykule. Pół żartem, pół serio podejdziemy do ramek reklamowych na drzwiach publicznych toalet i wlepek na ulicznych barierkach. Ciekawych zapraszamy do lektury.

Baner reklamowy jednej z sieci stacji benzynowych, tablica reklamowa Warszawa.

Powyższy baner jednej ze znanych sieci stacji benzynowych udowadnia, że nie tylko miejsce ekspozycji, ale i sama treść reklamy może być niejednoznaczna, a przynajmniej wzbudzać pewne skojarzenia… Tak czy inaczej, reklamodawcy nie ustają w wysiłkach, żeby ich reklamy były skuteczne, a do tego potrzebują elementu zaskoczenia. Dlatego zaskakują:

  • - formatami i rozmiarami nośników treści marketingowych,
  • - miejscami ekspozycji treści reklamowych,
  • - zawartością samej reklamy – tak w warstwie graficznej, jak i treściowej.

Miejsce ekspozycji tablicy reklamowej

Analizując miejsca, w których najczęściej jesteśmy wyeksponowani na oddziaływanie treści reklamowych możemy zaobserwować dwie prawidłowości. Po pierwsze, zdecydowania większość reklam jest eksponowana w miejscach ruchliwych, w których może je zobaczyć jak największa liczba osób. I to niejako przyjmujemy za pewnik. Zaskakują nas natomiast ramki z plakatami reklamowymi zawieszone na drzwiach toalet w supermarketach i na oparciach siedzeń w tramwajach i autobusach… Absolutnie niedorzeczne wydają się również naklejki, które pod osłoną nocy trafiają na uliczne barierki, przystanki tramwajowe i autobusowe oraz wszędzie tam, gdzie jesteśmy zmuszeni na coś czekać… Z wolna posuwając się w ulicznym korku śledzimy wzrokiem kolorowe karteczki, jeśli akurat znajdzie się tam reklama usługi, której poszukujemy z pewnością przykuje ona naszą uwagę. Czekając na środek komunikacji miejskiej od niechcenia przebiegamy wzorkiem okolicę – działa ta sama zasada, to może być ramka z plakatem reklamowym, nalepka na ławeczce czy duży plakat w witrynie wiaty przystankowej – jeśli tylko napotkamy na reklamę usługi/produktu, który zaspokoi naszą aktualną potrzebę, z pewnością zapamiętamy nazwę sklepu, adres lub nazwę produktu, jeśli jest on w sprzedaży ogólnodostępnej.

Warto przy tym zauważyć, że tablice reklamowe - Warszawa (ramki, stelaże i inne) w miejscach takich, jak środek transportu publicznego czy kabina toalety działają na nieco innej zasadzie, niż takie same banery i billboardy eksponowane w miejscach, w których nie mamy czasu na ich dokładną lekturę. Pierwsze pozwalają przekazać więcej szczegółów – na ogół reklamę mamy przed oczami w miejscu, w którym i tak spędzimy określoną ilość czasu, w związku z czym chcąc nie chcąc zapoznamy się z jej treścią. Drugie budują świadomość marki, jednocześnie wyławiając z tłumu osoby, które już uświadomiły sobie swoją potrzebę, i teraz aktywnie poszukują sposobu na jej zaspokojenie.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 3 września 2018 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca