Wywrota

Chatbot na messengerze?

Messenger to obecnie jeden z najpopularniejszych i najintensywniej rozwijanych komunikatorów na świecie, większości z nas służący jako aplikacja do wymiany wiadomości za pomocą Facebooka. Wedle statystyk z września 2018 komunikator Facebooka, którym jest aplikacja Messenger liczy już 1,3 mld użytkowników (Źródło: Statista, 2018).

Facebook przykłada ogromną wagę do tego, by jak najskuteczniej rozwinąć funkcję chatbota, dostępną na Messengerze. Chatbot messenger posiada formę rozbudowanego komunikatora, który automatycznie odpowiada na wysłane wiadomości.  Może nie tylko odpowiadać na zawarte w nich pytania, ale pełnić też funkcję informującą o ofercie, promocjach, statusie zamówienia itd. Często uczestniczy także w samym procesie zakupowym, w technologii znacznie bardziej rozbudowanej, niż  tradycyjne autorespondery. Ponieważ posiada tzw. sztuczną inteligencję, potrafi nawiązać kontakt i wejść z rozmówcą w interakcję na zasadzie zwykłej, ludzkiej rozmowy.

 

Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych narzędzi Chatbot rozumie nawet sformułowania potoczne, nieprecyzyjne, oraz żarty. W momencie rozpoczęcia konwersacji przez użytkownika, bot otrzymuje jego imię i nazwisko, wraz z  unikalnym identyfikatorem. Może więc używać używać tych danych w konwersacji z rozmówcą zwracając się do niego po imieniu. Dla rozmówcy dostępny jest całodobowo, co automatyzuje pracę w firmie, skraca ścieżkę zakupową, buduje i podnosi wizerunek firmy, analizuje potrzeby konsumentów, stanowi też gwarancję bezpieczeństwa i poufności danych. Istnieje także możliwość łączenia obecnych użytkowników firmowego sklepu, czy strony www z użytkownikami Facebook Messengera przy pomocy numeru telefonu,  lub logowanie na konto sklepu z poziomu konwersacji na Messengerze.

 

 

 

 

Źródło: https://www.mysocialseller.com/

Platforma Messengera umożliwia również przeprowadzanie bezpiecznego procesu płatności przy użyciu np. PayPal’a. Chatbot poprzez Messengera może zebrać też  dane i preferencje obecnych oraz przyszłych klientów, bezpośrednio w komunikatorze przeprowadzić działania promocyjne i informacyjne na szeroką skalę (newsy, konkursy, promocje itp). Można także skorzystać z tzw. łączenia kont. Gdy użytkownik loguje się przy użyciu swoich danych na swoje konto w sklepie online, każdy jego ruch Chatbot dopisze bezpośrednio pod dane IP w sklepie. Służy to segmentacji klientów na podstawie ich zakupowych zwyczajów, a w rezultacie pomaga tworzyć dla nich oferty bardziej spersonalizowane.

 

Chatboty oferują więc dziś ogromne  możliwości w zakresie komunikacji,  zastępując tradycyjny telefon, czy e-mail. Komunikacja z botem ma też zwykle formę mniej formalną, przez co klientom często łatwiej zadać dodatkowe, czy w ich odczuciu kłopotliwe pytanie. Chatbot zapewnia firmie płynność komunikacyjną, błyskawiczne dostarczenie wiadomości (łatwiej odebrać je na Messengerze, niż znaleźć w poczcie e-mail), łatwiej też pozyskać mu grono potencjalnych klientów wśród młodszego pokolenia, ceniącego sobie nowoczesne technologie i rozwiązania, dużo łatwiej też utrzymywać relacje długofalowe z odbiorcami.

 

W  globalnym świecie, w którym czas jest na wagę złota, istnieje ogromna szansa na to, że użytkownik skorzysta z usługi, która jest dostępna dla niego stale, działa precyzyjnie i oszczędza jego czas.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 9 listopada 2018 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca