Tradycyjne programy lojalnościowe mają się świetnie, gdyż wciąż wykorzystywane są przez wiele punktów. Coraz więcej właścicieli zaczyna jednak dostrzegać ich wady, które mają bezpośredni wpływ na obniżenie sprzedaży towarów i usług. Metody te zawodzą na wielu polach. Jednym z nich jest konieczność posiadania specjalnego folderu, w którym zostanie przybita pieczątka, naklejki natomiast bardzo łatwo zgubić. Z pomocą przychodzą rozwiązania nowoczesne. Skorzystanie z nich niesie mnóstwo korzyści dla firmy.
Korzystanie ze smartfonów staje się powszechne. Wiele osób traktuje swój telefon jako portfel, a obecnie może również zainstalować specjalną aplikację, która obsługuje programy lojalnościowe wybranych punktów. Jest to wygodne rozwiązanie, które jednak posiada kilka niedoskonałości. Wadą jest to, że aplikacje nie są obsługiwane przez każdy telefon, a przedsiębiorca musi zainwestować w specjalny sprzęt, dzięki któremu może skanować kod kreskowy lub kod QR z urządzenia. Dlatego przyszłością są karty lojalnościowe na kartach płatniczych. Takie połączenie pozwala naliczyć punkty za zakupy poprzez przyłożenie karty do terminala płatniczego. Rozwiązanie niezwykle wygodne, które nie wymaga noszenia dodatkowej karty w portfelu. Właściciel firmy może natomiast lepiej kontrolować swój biznes. Wirtualne karty lojalnościowe dają więcej szczegółowych informacji o zakupach klientów, dzięki czemu łatwiej jest zorganizować kampanie reklamowe, które do nich trafią.