Ewa Zarzycka SYTUACJA JEST DOSKONAŁA 6–26 czerwca 2023 |
Marcin Harlender | ŚRÓDMIEŚCIE SZCZĘŚCIE | notatki z późnego neandertalu 4–14 listopada 2022 |
Tomasz Dobiszewski TROPIĄC SŁOŃCE 16 grudnia 2022–10 stycznia 2023 |
Jan Mioduszewski DE-MONTAŻO-MEBLO-GRA Performatywny demontaż 10 grudnia 2022 |
Oto nowy Kochający, aby spotkać się z Kochanym/ą, musi pozwolić mu/jej przeniknąć przez bariery skóry-pancerza, otworzyć się na zranienia. Layla wabi Magnuna... Pragnienie bliskości, jedności jest ogromną siłą, ale ciało, które staje się przepuszczalne dla innego ciała, staje się przepuszczalne również dla śmierci.
Pożądanie i jego zaspokojenie zdaje się być dziś takim samym luksusem, jak podróż samolotem... Można rozbić się, albo już nigdy nie wylądować. To samolot jest właśnie na ikonie autorstwa artysty symbolem Kochanego/j. Jego kadłub wbija się w okrwawione usta Kochającego. Co będzie dalej, nie wiadomo.
Czy na Tawhid jest już za późno? Ta wizja nie jest optymistyczna.
Gabriela Dragun
Michał Bieniek absolwent wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, dyplom na Wydziale Malarstwa i Rzeźby w 2004 roku; laureat nagrody "Dyplom Roku"; współtworzy wrocławską Galerię !SPUTNIK, organizuje Przegląd Młodej Sztuki w Ekstremalnych Warunkach SURVIVAL; publikował w recenzowanym czasopiśmie artystyczno-literackim "Dyskurs"; stypendysta Ministra Kultury (2006); od 2005 Prezes Zarządu Fundacji Sztuki Współczesnej "Art Transparent", współtwórca większości realizowanych przez nią projektów; zajmuje się instalacją i wideo, bywa kuratorem, pisze; fascynuje się kinem, szczególnie twórczością Pier Paolo Pasoliniego; w 2007 roku prowadzi projekt "Mieszkanie Gepperta".