Literatura

75-lecie „Ferdydurke"

Uwaga, uwaga! Wszyscy ci, którzy już dali się upupić i ci, którym nadal udaje się uciekać przed gębą. W roku 2012 obchodzimy 75. rocznicę powstania powieści, która wciąż zachwyca (bo zachwyca) – „Ferdydurke" Witolda Gombrowicza!


Obchody tej podniosłej rocznicy, obok licznych ciał – pedagogicznych i nie tylko, organizuje polski wydawca Gombrowicza – Wydawnictwo Literackie. Nasza akcja edukacyjna nosi tytuł Jak nie dać się „upupić”, czyli 75 lat powieści Ferdydurke Witolda Gombrowicza. Dla tych, „których zachwyca” i tych jeszcze nie przekonanych, co do wielkości Ferdydurke przygotowaliśmy wiele niespodzianek.

 

Program naszej akcji wypełnią wydarzenia teatralne, warsztaty artystyczne, wystawy, a także liczne konkursy dla młodzieży i nauczycieli, dla Miętusów, Syfonów, Młodziaków i Pimków wszystkich kategorii. Chcemy na nowo odczytać słynną powieść, koniec i bomba. A kto czytał ten… wcale nie trąba! Na dobry początek naszego projektu chcemy wszystkich zainteresowanych zaprosić na spektakl Ferdydurke przygotowany przez Państwową Wyższą Szkołę Teatralną w Krakowie. Dla odważnych mamy 30 wejściówek. Spektakle odbędą się 17,18,19 kwietnia. Aby obejrzeć spektakl i wziąć udział w spotkaniu z twórcami, trzeba odpowiedzieć na proste pytanie, które jutro (wtorek 3 kwietnia) zostanie zamieszczone na stronie internetowej akcji: www.ferdydurke.edu.pl.

 

Niebawem ogłosimy kolejne pytania, a odpowiedzi nagrodzimy możliwością udziału w profesjonalnych warsztatach: plastycznych, fotograficznych i radiowych (szczegóły wkrótce na stronie internetowej).Akcja startuje już teraz, a wielki finał odbędzie się w październiku 2012. Jesienią we współpracy z Wydziałem Polonistyki Uj odbędzie się konferencja naukowa poświęcona Ferdydurke oraz wieczór, podczas którego o słynnej powieści Gombrowicza rozmawiać będą znani pisarze i ludzie kultury. Zaplanowaliśmy także cykl warsztatów metodycznych dla nauczycieli na temat nowych interpretacji dzieła Gombrowicza.

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 8 kwietnia 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca