Literatura

Letnie orzeźwienie książkowe - Muza

NOWOŚCI I ZAPOWIEDZI WYDAWNICTWA MUZA SA
09.07.2012

 

Pamiętam cię
Yrsa Sigurdardottir
 
tłum. Jacek Godek
ISBN 978-83-7758-197-1
format: 145 x 205 mm
oprawa: broszurowa
stron: 320
wydanie: czerwiec 2012




 
"Pamiętam cię" to dwie równoległe historie, opowiadane naprzemiennie. O ile wątek drugi zaczyna się zgodnie z regułami kryminału, o tyle pierwsza historia od początku przypomina horror. Obie opowieści w pewnym momencie łączą się odkrywając zaskakującą pointę i powikłane zależności międzyludzkie.

Na początku powieści czytelnik poznaje trójkę bohaterów, którzy w środku zimy przybywają na północne rubieże Islandii do opuszczonej osady by wyremontować stary dom. Na miejscu zastają ciemność, ziąb, pustkę, a na domiar złego zaczynają odnosić wrażenie, że cały czas ktoś kręci się w ich pobliżu.

Punktem wyjścia dla drugiej historii jest włamanie do przedszkola w niedużym miasteczku. Ktoś zakradł się do środka i dokonał aktu wandalizmu, bazgrząc po ścianach. Na miejscu pojawia się psychiatra, zatrudniony od niedawna w miejscowym szpitalu. Sprowadził się do miasteczka uciekając przed koszmarem wspomnień - kilka lat wcześniej w niewyjaśnionych okolicznościach zaginął jego synek. Jeden z pacjentów doktora wspomina o podobnym akcie wandalizmu, który miał miejsce wiele lat wcześniej. Wówczas włamanie poprzedziło znikniecie małego chłopca.
 
Bibliotekarz
Michaił Jelizarow
 
tłum. Izabela Korybut-Daszkiewicz
ISBN 978-83-7758-198-8
format: 145 x 205 mm
oprawa: broszurowa
wydanie: czerwiec 2012


 
· powieść sensacyjna oparta na absurdalnie zabawnym koncepcie
· książka nagrodzona prestiżową rosyjską nagrodą literacką Rosyjski Booker


Socrealizm był zdolny zawładnąć sercami i umysłami… Pewnego dnia ten niegroźny banał staje się mrożącą krew w żyłach rzeczywistością. Zapomniane trzeciorzędne powieścidła marnego radzieckiego pisarza okazują się potężnymi Księgami: drzemie w nich siła, która odmienia życie wielu spokojnych obywateli ZSRR.

Młody Ukrainiec Aleksiej nagle, chcąc nie chcąc, musi się odnaleźć w nowej, śmiertelnie niebezpiecznej roli: Bibliotekarza, strażnika świętych Ksiąg. Jego zadaniem jest bronić księgozbioru przed zakusami zachłannych wrogów, którzy pod wodzą innych bibliotekarzy próbują przywłaszczyć sobie bezcenne tomy.

A gotowi są uciec się do kradzieży, porwania, morderstwa…

 
Zaproszenie na morderstwo
Carmen Posadas
 
tłum. Jan Wąsiński
ISBN 978-83-7758-202-2
format: 145 x 205 mm
oprawa: broszurowa ze skrzydełkami
stron: 352
wydanie: lipiec 2012


 
· Carmen Posadas, laureatka najważniejszych nagród w literaturze hiszpańskojęzycznej, wykorzystując elegancką formę "Kto zabił?", stworzyła poruszający literacki obraz ludzkich namiętności, wykraczających poza sztywne ramy kryminału
· autorka Małych niegodziwości i Pięciu błękitnych much powraca jako mistrzyni stylowego kryminału
· prawdziwi znawcy twórczości Agathy Christie docenią smaczki poukrywane w tej powieści

Grupka przyjaciół na jachcie, tajemnicze morderstwo, wszyscy są podejrzani, bo każdy z nich miał motyw… Sytuacja jak z klasycznym kryminale, gdyby nie fakt, że być może zamordowana Olivia sama to wszystko ukartowała! Czy rzeczywiście można być aż tak perfidną osobą i dać się zabić, żeby dokonać zemsty na nielubianych znajomych? Zagadkę spróbuje wyjaśnić Agata, siostra Olivii, wielbicielka powieści detektywistycznych. Ale czy przypadkiem i ona nie jest nieświadomym niczego elementem wyrafinowanej gry swojej siostry? I czy wskazanie mordercy to na pewno właściwe zakończenie?


 
Skóra motyla
Siergiej Kuzniecow
 
tłum. Elżbieta Górnaś
seria: Platforma strachu
ISBN 978-83-7758-201-5
format: 145 x 205 mm
oprawa: broszurowa ze skrzydełkami
stron: 336
wydanie: lipiec 2012

 
· kto wytropi nieuchwytnego sadystycznego mordercę kobiet?
· przerażająca wizja Moskwy - dzikiej i chaotycznej metropolii po transformacji ustrojowej
· rosyjska odpowiedź na Urodzonych morderców i Milczenie owiec

Ksenia, dziennikarka w internetowej gazecie, wpada na pomysł istnej medialnej bomby: chce stworzyć portal w całości poświęcony maniakalnemu mordercy bezkarnie zabijającemu kobiety w Moskwie. Pomaga jej w tym dwoje przyjaciół: Aleksiej, zdolny nieudacznik, nałogowo zdradzający żonę, oraz Marina, nimfomanka samotnie wychowująca dziecko. Jednocześnie Ksenia, w życiu prywatnym wielbicielka masochistycznego seksu, nawiązuje wirtualny romans ze spotkanym w sieci osobnikiem przedstawiającym się jako Alien. Portal internetowy wymyślony przez Ksenię okazuje się spektakularnym sukcesem, ale jak wpłynie na życie poszczególnych bohaterów?

Siergiej Kuzniecow portretuje młode pokolenie Rosjan. Muszą oni radzić sobie w nowej rzeczywistości Moskwy, która stała się jednym z nowoczesnych światowych miast, ale wciąż mierzy się ze swoją przeszłością stolicy radzieckiego imperium.
Łzy w deszczu
Rosa Montero
 
tłum. Weronika Ignas-Madej
ISBN 978-83-7758-199-5
format: 145 x 205 mm
oprawa: broszurowa ze skrzydełkami
stron: 416
wydanie: lipiec 2012


 
Stany Zjednoczone Ziemi, Madryt, rok 2109. W dziwnych okolicznościach tracą życie kolejni replikanci, wcześniej popadając w obłęd. Detektyw Bruna Husky ma za zadanie zbadać, co kryje się za falą zbiorowego szaleństwa w społeczeństwie na skraju kryzysu. Jednocześnie anonimowa ręka dokonuje zmian w dokumentach centralnego Archiwum Ziemi fałszując historię ludzkości. Odważna, samotna, zdystansowana detektyw Bruna Husky, wciągnięta w światowy spisek, zmaga się z podejrzeniami o zdradę bliskich jej osób, podających się za jej sojuszników. Towarzyszy jej paru dziwaków, bo tylko oni zachowują zdrowy rozsądek i prawdziwie ludzkie uczucia pośród rozpętanych prześladowań.

To historia o przetrwaniu, moralności w polityce i indywidualnych zasadach etycznych, o miłości i potrzebie bliskości, o pamięci i tożsamości. Rosa Montero opowiada o śledztwie bohaterki w wyobrażonym świecie złowrogiej przyszłości, opowiada z pasją, snując karkołomną intrygę nie pozbawioną humoru, niezbędnego w zrozumieniu tego świata.

 
Do następnych mistrzostw
Eshkol Nevo
 
tłum. Wojciech Górnaś
ISBN 978-83-7495-593-5
format: 145 x 205 mm
oprawa: broszurowa
wydanie: lipiec 2012
 


· Eshkol Nevo - obiecujący izraelski pisarz młodego pokolenia
· piłka, piwko i… prawdziwa przyjaźń

To była prawdziwa przyjaźń. Wszyscy czterej chodzili razem do szkoły w Hajfie, wszyscy przeprowadzili się do Tel Awiwu. Nie wyobrażali sobie życia bez siebie. A najbardziej ze wszystkiego kochali wspólnie oglądać mecze piłki nożnej.

Podczas finału Pucharu Świata w 1998 roku każdy zapisał swoje marzenia na karteczkach, które przeleżały w ukryciu cztery lata, do następnych mistrzostw.

Przez ten czas zmieniło się właściwie wszystko. Marzenia się spełniły, ale w najprzewrotniejszy z możliwych sposobów. Kumple oglądający mecz i popijający piwko na kanapie? Już nigdy nie będzie to dla was banalny stereotyp.


 
Akordy dla dzieci. Keyboard i gitara
Jake Jackson
 
ISBN 978-83-7758-177-3
format: 128 x 186 mm
oprawa: specjalna
stron: 384
wydanie: czerwiec 2012

 
* Podstawowe akordy na gitarę i keyboard
* Proste w zapisie, łatwe do gry
* Przydatne do gry w zespole
* Niezbędne do tworzenia piosenek i komponowania

W tym podręczniku przedstawiono na diagramach podstawowe akordy na gitarę i keyboard. Książka podzielona jest według tonacji. Ich zbiór zamieszczono na brzegu każdej strony. Akordy na gitarę znajdują się po lewej stronie, te grane na keyboardzie - po prawej.
Na końcu książki znajdują się najpopularniejsze akordy durowe i mollowe w pierwszym przewrocie. Dzięki nim twoja gra z innymi muzykami zabrzmi ciekawiej.

 
Zakładnik
Pierre Lemaitre
 
tłum. Joanna Polachowska
seria: Platforma strachu
ISBN 978-83-7758-203-9
format: 145 x 205 mm
oprawa: broszurowa ze skrzydełkami
stron: 360
wydanie: lipiec 2012


 
· świetna powieść sensacyjna, mocno osadzona we współczesności
· przez krytykę literacką Czarne kadry uznane są za najlepszą powieść tego autora; Suknia ślubna (MUZA SA 2012) również zyskała sławę, zaś pierwsza jego powieść Travail soigné została nagrodzona w 2006 roku Prix Cognac
· każda z trzech części Czarnych kadrów zaczyna się zmianą narratora, i tym samym wyraźną zmianą stylu wypowiedzi
· realistyczne, przekonujące sytuacje, postaci z krwi i kości, intryga poprowadzona z maestrią

Ponad pięćdziesięcioletni Alain Delambre jest specjalistą od zarządzania zasobami ludzkimi i od czterech lat jest bezrobotny. Wciąż szuka pracy w swojej specjalności, ale nikt nie chce zatrudnić człowieka w jego wieku. Podejmuje się zatem najróżniejszych prac, aż do dnia, gdy dostaje zaproszenie od firmy poszukującej pracownika o jego kwalifikacjach na testy teoretyczny i praktyczny. Choć żona Nicole jest przeciwna jego udziałowi w dziwnej, nie liczącej się z ludzkimi uczuciami maskaradzie, to jednak Delambre postanawia wziąć udział w pozorowanym ataku terrorystów. Od momentu przemiany symulowanego ataku w prawdziwy, losy Delambre toczą się lawinowo. I choć kradzież milionów, szantaż, kłamstwa, manipulacja są jego udziałem, to towarzyszące im motywacja i przemyślenia są tak logiczne i konsekwentne, że potępiając Dalambre, jednocześnie doskonale go rozumiemy.

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 10 lipca 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca