Literatura

Salon Literacki 2015 – Sylwia Chutnik

W piątek 29 maja 2015 o godz. 18.00 w Auli Biblioteki Głównej przy ul. Kościelnej 11 odbędzie się spotkanie autorskie w ramach XI Sosnowieckich Dni Literatury, którego gościem będzie pisarka i działaczka społeczna, nominowana do Nagrody Literackiej Nike, laureatka Paszportu Polityki – Sylwia Chutnik. Rozmowę poprowadzi Marta Tomczok. Serdecznie zapraszamy.

 

Sylwia Chutnik (ur. 1979) – kulturoznawca, pisarka i działaczka społeczna. Absolwentka Gender Studies na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi Fundację MaMa, która ma na celu poprawę sytuacji matek w Polsce. Jest członkinią Porozumienia Kobiet 8 Marca. W Warszawie występuje w roli przewodniczki miejskiej, gdzie oprowadza szlakiem wybitnych kobiet. Zwyciężczyni konkursów Dama Warszawy 2007 oraz Wawoaktywni 2008. Natomiast organizacja Ashoka uhonorowała ją Noblem Ashoki za prowadzenie działalności o charakterze społecznym. W roku 2009 nominowana do Nagrody Literackiej Nike. Jej debiut powieściowy „Kieszonkowy atlas kobiet” (2008) został wyróżniony Paszportem Polityki.

 

 

Autorka m.in.:

 

Kieszonkowy atlas kobiet /2008/

Dzidzia /2009/

Warszawa kobiet /2011/

Mama ma zawsze rację /2012/

Cwaniary /2012/

W krainie czarów /2014/

Nieśmiałek /2014/

 

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 27 maja 2015 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca