Literatura

Seria znaczków Agathy Christie z ukrytymi wskazówkami

Royal Mail wypuściło serię znaczków poświęconą Agathcie Christie. Każdy z nich zawiera ukrytą wskazówkę…

 

Data wypuszczenia znaczków nie jest przypadkowa. To właśnie w tym roku obchodzimy 100. rocznicę od wydania debiutanckiej książki Aghaty Christie, a także 40. rocznicę jej śmierci.

 

Każdy ze znaczków ilustruje jedną z powieści królowej kryminału. Znajdziemy wśród nich między innymi znaczek z debiutanckiej powieści Christie Tajemnicza historia w Styles, ale także z takich powieści jak: Morderstwo w Orient Expresie, Noc w bibliotece, Morderstwo odbędzie się…, Zabójstwo Rogera Ackroyda, czy Dziesięciu małych murzynków. Oprócz wspaniałych grafik autorstwa Jima Sutherlanda i Neila Webba na fanów prozy Agathy Christie czekają ukryte wskazówki.

 

Na każdym znaczku znajduje się mikroskopijny tekst, niewidzialny atrament działający na promienie UV oraz pojawiający się pod wpływem ciepła. Wskazówki można odkryć za pomocą lupy, promieni słonecznych bądź ludzkiego ciepła. Ciekawi co skrywają znaczki? Z pewnością fani kryminałów Christie zdołają złożyć wszystkie puzzle w całość. 

 

 

 

źródło: The Guardian

 

Zdjęcia



przysłano: 15 września 2016 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca