Literatura

Trupiarka z Młynar na tropie mordercy, czyli „Burza” Zuzanny Gajewskiej

Kiedy pewnego sierpniowego dnia w Młynarach gwałtowna burza zbiera swoje krwawe żniwo, kobieta przygnieciona przez zwalone drzewo zdaje się być po prostu jedną z jej przypadkowych ofiar. Tragiczne, ale niezbyt podejrzane... do czasu, kiedy zwłoki kobiety nie trafią do zakładu pogrzebowego Eweliny Zawadzkiej (przez złośliwych nazywanej „trupiarką”). Ewelina od razu domyśla się, że w tym przypadku to nie burza zawiniła: kobieta została zamordowana. Tylko czy „trupiarka” zdoła tego dowieść? I czy policja doceni wysiłki samozwańczej detektywki?

 

Burza Zuzanny Gajewskiej to znakomity, świetnie napisany kryminał trzymający w napięciu od pierwszej strony po ostatnie zdanie. Znajdziecie tu wartką akcję, wyrazistą i oryginalną główną bohaterkę, nieoczywistą zagadkę kryminalną, a do tego ujmujący klimat niewielkiego miasteczka pod Elblągiem. Pochłonęłam w dwa wieczory, doznając – jak na rodowitą elblążankę przystało – stosownych wzruszeń oraz przypływu lokalnego patriotyzmu. Więcej na ten temat na blogu Nasza Nisza.

 

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka.

 

Zuzanna Gajewska Burza

Wydawnictwo Prószyński i S-ka 2022

 

 

Dominika Ciechanowicz

Dominika Ciechanowicz

42 Zielona Góra
350 artykułów 39 tekstów 2799 komentarzy
Współpraca
Zasłużeni dla serwisu


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 10 stycznia 2022 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca