Jak nie przytyć jesienią - doradza trener personalny z Wrocławia

Jesień i zima to pory roku dość problematyczne dla naszej sylwetki. Jest zimno więc chce nam się więcej jeść i stawiamy raczej na cięższe potrawy. Dodatkowo chłodna aura nie zachęca do opuszczania domu. Łatwo w takich warunkach nabrać dodatkowych kilogramów. Jak tego uniknąć? Poznaj porady trenera personalnego z Wrocławia.

Jak utrzymać zdrową dietę jesienią?

Przede wszystkim należy stawiać na sezonowe warzywa. Dynia, buraki, marchew i inne jesienne rośliny to prawdziwa kopalnia witamin. W tym okresie warto stawiać na delikatne zupy kremy, które rozgrzewają,a nie są zbyt kaloryczne, warzywa gotowane na parze lub pieczone i delikatne chude mięsa. Unikajmy potraw tłustych, ciężkostrawnych i nie przejadamy się. Kluczem do sukcesu jest panowanie nad tym co jemy i w jakich ilościach. Nie zjadajmy się tak popularnym w  tym sezonie ciężkim bigosem i tłustymi mięsami. Jedzmy rozsądnie i pamiętajmy, że już za kilka miesięcy znowu będzie lato, które odkryje wszystkie zimowe grzeszki.

Znajdź sobie zajęcie

U wielu osób problem z tyciem w trakcie chłodniejszych pór roku związany jest z nudą, którą “zajadamy”. Często zaglądamy do lodówki i sięgamy po przekąski gdy nie mamy innego zajęcia. Jesienią i zimą większość z nas rezygnuje z takich zajęć jak spacer, rower czy nawet spotkania z przyjaciółmi na świeżym powietrzu.  Zamykamy się w domach, zasiadamy przed telewizorami i pochłaniamy kolejne miski smakołyków. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest znalezienie sobie pasji lub jakiegoś ciekawego zajęcia na ten okres. Może to być nauka języków obcych w szkole, rękodzieło lub zajęcia sportowe które pochłoną nasz wolny czas.

Trener personalny radzi - zapisz się na siłownię!

Prawdopodobnie najlepszym sposobem na utrzymanie lub osiągnięcie idealnej sylwetki jest zapisanie się na siłownie. Regularne treningi, szczególnie te pod czujnym okiem trenera personalnego potrafią zdziałać cuda. Ćwicząc możemy pozwolić sobie na więcej smakołyków, ponieważ spalamy sporo kalorii, lepiej się czujemy i mamy więcej energii, która bywa szczególnie przydatna w chłodnych miesiącach. To również idealny czas na zwalczenie o idealną sylwetkę na przyszłoroczne wakacje. Odkryj w sobie pasję do sportu i nie daj się pochłonąć  jesiennej depresji.

Ciesz się z sportów sezonowych

Jesień i zima to czas, w którym otwierają się lodowiska, stoki narciarskie i inne sezonowe atrakcje. Warto z nich korzystać i cieszyć się aktywnością fizyczną na świeżym powietrzu.  Kluczem do sukcesu jest wyjście z domu i nie zamykanie się w czterech ścianach. Wspólne wypady ze znajomymi na narty lub snowboard to świetny sposób na spędzenie zimowych weekendów. Co odważniejsi mogą wybrać się również na górskie eskapady - ale pamiętajmy to zabawa nie dla amatorów. W takich przypadkach konieczne jest przygotowanie oraz profesjonalny sprzęt. Równie przyjemnie można spędzić czas spacerując po parku lub bawiąc się z dziećmi na sankach.
 

Nie dajmy się zwariować

Oczywiście dieta dietą i ćwiczenia ćwiczeniami, ale nie zapominajmy, że musimy cieszy się tym okresem. Gdy przyjdą święta nie odmawiajmy sobie kawałka ciasta i nie liczymy kalorii w trakcie wigilii. Pamiętajmy, że kluczem do wszystkiego jest zdrowy rozsądek. Nie pozwólmy, żeby nadmierna troska o idealną sylwetkę popsuła nasz czas  z bliskimi, a strach przed dodatkowym kilogramem powstrzymał nas od miło spędzonego czasu z przyjaciółmi.

Artykuł powstał we współpracy z trenerem personalnym z MG1ForceTeam


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 23 pazdziernika 2017


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło