Pozycjonowanie stron internetowych to ogół działań, których celem ma być zwiększenie ruchu na naszej stronie internetowej pochodzącego z wyszukiwarek internetowych, przede wszystkim z wyszukiwarki Google. Klient wpisujący w wyszukiwarce interesującą go frazę, na przykład "rower", skupi się na wynikach, które znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwarki, w praktyce na pierwszych kilku pozycjach. To właśnie strony znajdujące się na wysokich pozycjach przyciągają najwięcej ruchu i - tym samym - generują największą sprzedaż. Wysokie pozycje najlepiej świadczą o skuteczności działań SEO.
Aby nasza strona była odpowiednio wypozycjonowana, musimy zadbać o kilka podstawowych elementów:
Pozycjonowanie stron internetowych jest znane w branży marketingu internetowego od paru lat i od tego czasu jest coraz częściej wykorzystywane do zbudowania odpowiedniego profilu firmy w internecie. Obecnie większość sprzedaży odbywa się właśnie za pośrednictwem internetu. Konkluzja jest więc stosunkowo jasna dla wszystkich - wyższa pozycja w wyszukiwarce jest przekłada się na więcej odwiedzin. A większa liczba odwiedzin prowadzi do większej sprzedaży, a tym samym zysku. Należy jednak pamiętać, iż strona która została raz dobrze zoptymalizowana, nie będzie na szczycie listy przez całą wieczność. Pozycjonowanie strony internetowej to proces ciągły, wymagający odpowiednich umiejętności oraz cierpliwości.