Lifestyle

Jak pozbyć się brzucha? - dieta tłuszczowa

Przy okazji zbliżającego się lata, często zadajemy sobie pytanie: Jak pozbyć się brzucha? W tym artykule dowiesz się jak możesz pozbyć się brzucha za pomocą diety tłuszczowej oraz czym ona się charakteryzuje, a także poznasz kilka prostych przepisów.

Czym tak naprawdę jest dieta tłuszczowa?

Dieta tłuszczowa, to inaczej bardzo popularna w ostatnich czasach dieta ketogeniczna (keto, ketogenna). Polega ona na wyeliminowaniu ze swoich posiłków węglowodanów i zastąpienia ich tłuszczami. Jest niezwykle pomocna w redukcji tkanki tłuszczowej i co za tym idzie, zmniejszeniu masy ciała. Zastanawiasz się, czy ta dieta odpowie Ci na pytanie jak pozbyć się brzucha? Tłuszcz w tych partiach ciała jest szczególnie uciążliwy - ciężko się go pozbyć, a zwykłe diety często nie dają oczekiwanych efektów - na szczęście dieta tłuszczowa charakteryzuje się szybkimi i długotrwałymi efektami, o ile będziesz stosował się do jej zasad!

Na czym polega dieta tłuszczowa?

W diecie ketogennej najważniejsze jest zastąpienie węglowodanów - tłuszczami. Aby szybko i skutecznie pozbyć się brzucha, dzienne spożycie białka powinno wynosić 8%, a węglowodanów jedynie 2%. Pozostałe 90% muszą stanowić tłuszcze. Oznacza to, że do naszego menu na stałe muszą zawitać produkty takie jak: 

  • tłuste mięsa i podroby, tłuste ryby i sery (w tym także pleśniowe)
  • oleje roślinne (lniane, z wiesiołka, z ogórecznika), smalec, masło
  • awokado, orzechy
  • zielone, liściaste warzywa, warzywa kapustne, papryka, szparagi, ogórek, pomidory 
  • owoce jagodowe

W naszej tradycyjnej diecie spożywamy głównie węglowodany, które w nadmiarze zamieniają się w tłuszcz, który osadza się w naszych tkankach. Dieta tłuszczowa działa na podobnej zasadzie jak głodówka, podczas której nie dostarczamy naszemu organizmowi wystarczającej ilości węglowodanów. Organizm, aby poradzić sobie z tym stanem uwalnia zmagazynowany w tkankach tłuszcz i wykorzystuje go do pozyskania energii. Zwykle w środkowych partiach naszego ciała jest go najwięcej, dlatego w ten sposób możemy szybko pozbyć się brzucha. Dzięki temu zabiegowi w naszym ciele powstaje stan zwany stanem ketozy - oznacza to, że od tej chwili organizm nie pozyskuje energii z glukozy dostarczanej przez węglowodany, a właśnie z ciał ketonowych, przez co następuje szybkie spalanie zmagazynowanego tłuszczu.

Zobacz też: Sałatka z brokułem i jajkiem

Jakie są zalety diety tłuszczowej?

Dieta ketogeniczna ma wielu zwolenników, którzy chwalą sobie szybkie i długotrwałe efekty, świetne samopoczucie i pozytywny nastrój. Największą zaletą diety ketogenicznej jest szybki spadek masy ciała. Szczególnie szybko można pozbyć się brzucha, z którego bardzo trudno jest schudnąć. Dzięki zrzuceniu nadprogramowych kilogramów nasze zdrowie zdecydowanie się polepszy. Dieta tłuszczowa wpływa na:

  • polepszenie pracy serca, 
  • odciążenie nerek, 
  • pobudzenie wątroby do pracy, 
  • lepsze samopoczucie, 
  • kondycję.

Ten rodzaj diety również w znaczny sposób zapobiega chorobom cywilizacyjnym, takim jak cukrzyca II stopnia, insulinooporność i choroby krążeniowo-sercowe. 

Jakie są wady diety tłuszczowej?

Niestety, tak jak każda dieta, ta również ma swoich przeciwników. Wśród wad, można wymienić tzw. "keto grypę". Jest to zjawisko, które występuje na samym początku stosowania diety. W chwili, kiedy organizm wejdzie w stan ketozy mogą pojawić się objawy grypopodobne, takie jak: bóle głowy i mięśni, problemy żołądkowo-jelitowe, złe samopoczucie, zmęczenie, huśtawki nastrojów. Na szczęście nieprzyjemne objawy mijają po około 2-3 miesiącach. 

 

Często również jako wady diety tłuszczowej wymienia się możliwość rozregulowania perystaltyki jelit i spowodowane tym bóle brzucha. Czasem pojawia się także częstomocz, który może doprowadzić do kamicy nerkowej. 

Co jeść na diecie tłuszczowej, żeby pozbyć się brzucha?

Poniżej przedstawiamy wam przykładowy dzienny jadłospis na diecie ketogenicznej:

Śniadanie:

Omlet z trzech jaj z tłustym serem lub boczkiem, podsmażone pieczarki i pomidor ze szczypiorkiem. 

Drugie śniadanie:

Sałatka z brokułami, awokado, pomidorem i filetem z indyka, oliwa z oliwek

Obiad:

Wołowina smażona z cebulą, szparagi, orzechy 

Kolacja: 

Tłusty twaróg, papryka, dowolny olej roślinny, przyprawy

Przygotowywanie posiłków na diecie tłuszczowej jest bardzo proste i szybkie w przygotowaniu. Najważniejsza jest wytrwałość i regularność spożywanych posiłków. Jeśli będziemy stosować się do wszystkich rygorystycznych zasad diety ketogenicznej, szybko pozbędziemy się brzucha i reszty nadprogramowych kilogramów.


przysłano: 29 lipca 2021 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca