20 lat Wywroty

Czy warto inwestować w tanie strony WWW?

Czy warto inwestować w budowę strony WWW sporą część firmowego budżetu, czy może lepiej ograniczyć wydatki i postawić na tanią stronę internetową? Ten dylemat dotyczy wielu przedsiębiorców, którzy noszą się z zamiarem spróbowania swoich sił w Internecie. Poznaj wady i zalety obu rozwiązań i przekonaj się, które wyjście będzie dla Ciebie optymalne.

Nie ma Cię w sieci? Nie istniejesz

 

W dzisiejszym, zdigitalizowanym świecie obecność biznesu w Internecie jest niemalże obowiązkowa. Większość klientów wyszukuje interesujące ich firmy właśnie w sieci, dlatego nie reklamując się w tym obszarze, automatycznie tracisz potencjalnych nabywców swoich usług. Powinieneś rozpocząć właśnie od założenia firmowej strony internetowej. Ponieważ mało kto potrafi zrobić to dobrze samodzielnie, najczęstszą metodą jest powierzanie tego zadania osobom trzecim. Nie warto ryzykować niskiej jakości wykonania – strona WWW będzie później wizytówką Twojego przedsiębiorstwa, więc musi ona wyglądać profesjonalnie i być atrakcyjna dla użytkownika. Jej głównym zadaniem jest zachęcenie klientów do dłuższego pozostania na witrynie i do skorzystania z Twoich usług. Oczywiście, specjalistów od tworzenia stron WWW jest na pęczki; cała sztuka polega na tym, aby wyłonić spośród nich tych najlepszych, którzy oferują swoje umiejętności po przystępnych cenach.

 

Stosunek jakości do ceny

 

Pierwsza rzecz, jaką trzeba jasno ustalić, to fakt, że tanie strony WWW nie zawsze są gorszej jakości. Analogicznie: bardzo drogie witryny nie muszą wcale zachwycać innowacyjnością i zaawansowanymi rozwiązaniami. To prawda stara jak świat – nie cena świadczy o jakości wykonania, ale umiejętności samego wykonawcy. Wszystko zależy od zdolności freelancera czy agencji, na której pomoc się decydujesz. Zaprzestań więc oceniania stron internetowych po ich cenach. O wiele lepszą metodą jest kierowanie się portfolio danej firmy. Można też samemu sporządzić listę oczekiwanych funkcjonalności i napisać do kilku źródeł o wycenę. Porównując oferty i koszty, będziesz mógł podjąć racjonalną decyzję.

 

Wady i zalety tanich stron internetowych

 

Często automatycznie kojarzymy tanie strony internetowe z długim czasem oczekiwania na realizację. Z góry zakładamy, że po drugiej stronie monitora pracują niedoświadczeni studenci, którzy chcą sobie dorobić, mimo że nie znają się dobrze na rzeczy. Oczywiście, zdarzają się i takie przypadki, ale absolutnie nie jest to regułą! Także doświadczone agencje interaktywne oferują tanie strony WWW. Nie są one wcale mniej solidne; haczyk dotyczy bardziej ograniczonego wyboru. Klient dostaje zwykle katalog dostępnych, gotowych szablonów i nie może sobie pozwolić na zamówienie własnej grafiki. Prawda jest taka, że większość klientów będzie w zupełności usatysfakcjonowana i nie zauważy braku zaawansowanych funkcjonalności czy dedykowanych, często zbędnych rozwiązań.

 

Kupowanie tanich, gotowych stron internetowych ma jeszcze jedną ogromną zaletę – cały proces przebiega zaskakująco szybko. Przykładowo na stronie www.webteo.eu za cenę 499 zł można zamówić kompletną firmową stronę WWW z pełnym zapleczem – serwerem i domeną – oraz wbudowanym systemem do zarządzania treścią (tzw. CMS). Owszem, klient musi się zdecydować na jeden z dwóch dostępnych wariantów strony (one page – całość na jednym widoku – albo tradycyjną witrynę z oddzielnymi podstronami), ale może także spersonalizować ową stronę dzięki wybranej kolorystyce czy dosłanym firmie zdjęciom. Ekipa Webteo gwarantuje wykonanie profesjonalnego serwisu w ciągu zaledwie 48 godzin. W pakiecie otrzymujesz mobilne wersje strony WWW i optymalizację pod kątem pozycjonowania. Ekspresowe wykonanie idzie więc w parze z dopasowaniem do potrzeb klienta. Fakt, że zleceniodawca może później samodzielnie zarządzać stroną, pociąga za sobą dalszą redukcję kosztów – nie trzeba bowiem angażować web deweloperów przy każdej, nawet najmniejszej ingerencji w wygląd witryny.

 

Drogie strony internetowe

 

Po drugiej stronie barykady mamy drogie strony internetowe. Mogą one oznaczać naprawdę świetną jakość, budowę całego systemu pod potrzeby klienta, dedykowane rozwiązania i grafikę na zamówienie. Z drugiej strony, nierzadko przeceniamy możliwości drogich agencji. Przede wszystkim należy przejrzeć portfolio bądź demo danego usługodawcy oraz zapoznać się z opiniami klientów. Po drugie, trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy warto. Wysokie ceny są zwykle zarezerwowane dla osób, które szukają czegoś więcej, chcą wyróżnić się na tle konkurencji i mają unikalny pomysł na to, jak tego dokonać.

 

Co wybrać?

 

Jeśli nie możesz się obejść bez funkcjonalności, które programista musi stworzyć dla Ciebie od podstaw – musisz liczyć się z tym, że koszty od razu pójdą w górę. Nie zapominaj przy tym, że nie ma takiej ceny, której nie da się negocjować. Jeśli zaś wystarczą Ci podstawowe funkcje i prosta, ale czytelna grafika – nie ma sensu przepłacać. Tanie strony internetowe w zupełności zaspokoją Twoje oczekiwania. W skrócie: wszystko zależy od tego, czego potrzebujesz oraz z kim masz zamiar podjąć współpracę.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 23 lutego 2018 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło