Drobne artykuły biurowe pomagają przede wszystkim w segregacji, przygotowywaniu oraz archiwizowaniu dokumentów. Można wśród nich wymienić przede wszystkim specjalne organizery stawiane na biurku, do których można włożyć nie tylko drobne akcesoria biurowe, ale również różnego rodzaju druki i formularze. Dzięki temu zawsze będą pod ręką i nigdzie się nie zagubią. W specjalnych przybornikach, czy też koszykach warto przechowywać w szczególności takie akcesoria jak długopisy, ołówki, markery oraz zakreślacze.
Kolejnym bardzo ważnym wyposażeniem, którego nie powinno zabraknąć w każdym biurze są dziurkacze, zszywacze, nożyczki, zszywki, kleje oraz taśmy klejące, które najbardziej przydatne okazują się wtedy, gdy trzeba coś wysłać, spiąć lub włożyć do segregatora. Jeśli chodzi o zakup zszywaczy oraz dziurkaczy, to warto zwrócić uwagę na to, aby były one wykonane z wysoko jakościowych materiałów, dzięki czemu będą dobrze służyły przez wiele lat. Tańsze modele mogą się niestety bardzo szybko popsuć, a jak wiadomo, przedmioty te są w biurach dosyć mocno eksploatowane. W codziennej pracy biurowej bardzo przydatne okazują się również pinezki, klipsy oraz gumki recepturki, które najlepiej przechować w szufladzie w specjalnym, zamkniętym pudełku, dzięki czemu zawsze będzie do nich łatwy dostęp.
Nieuporządkowane dokumenty wprowadzają chaos, przez co trudno jest się skupić na codziennej pracy biurowej, dlatego też warto zaopatrzyć się w artykuły, które pomogą nam zapanować nad stosem porozrzucanych kartek. W tym celu najlepiej sprawdzają się segregatory, specjalne koszulki, teczki, przekładki oraz pudła służące do archiwizacji dokumentów. Każdy segregator wyposażony jest w specjalną kieszeń na wymienne etykiety, które umożliwiają opisanie jego zawartości. Dokumenty w segregatorze mogą być przechowywane w specjalnych koszulkach lub luzem, jednak przy tej drugiej opcji warto je w jakiś sposób oddzielić, wykorzystując w tym celu specjalne przekładki. Dzięki temu bez problemu będzie można znaleźć te papiery, które w danej chwili będą potrzebne. Z kolei do przenoszenia dokumentów idealnie sprawdzają się teczki, zarówno te zwykłe, jak i takie z gumką, czy też zapinane na rzep lub zatrzask. Można w nich przechowywać bieżące faktury, umowy, notatki, czy też innego rodzaju dokumenty np. takie, które trzeba będzie przekazać klientowi. Obecnie w sklepach wybór teczek jest naprawdę bardzo duży. Mogą one być wykonane z tektury lub z tworzywa sztucznego a dzięki sporej palecie kolorów każdy z pewnością znajdzie dla siebie taki egzemplarz, który będzie cieszył oko w ponure dni.