Doświadczenia klientów, którzy zamawiają produkty z dostawą, zależą od wielu czynników. Jednym z nich jest organizacja usługi przesyłki. Kluczowe są wygoda, dostępny wybór różnych form dostarczenia zamówienia, szybkość realizacji zlecenia. W przypadku segmentu B2B oczekiwaną opcją jest dostawa bezpośrednio do odbiorcy. Jednocześnie nadawcy chcieliby, żeby paczki były od nich odebrane – chcą uniknąć konieczności jazdy do punktu, aby je nadać. Dlatego ważną rolę odgrywa tutaj kurier, który umożliwia dostawy „door to door”. Dlaczego to takie istotne? Jak wybrać odpowiednią firmę kurierską?
Segment B2B a doświadczenia nadawców i odbiorców
Nawet jedno negatywne doświadczenie przedsiębiorstwa z firmą kurierską może skutecznie zniechęcić do dalszej współpracy, jeśli kładzie się cieniem na sprawnej obsłudze klientów. Może ono dotyczyć dostawy, np. wysokiej ceny, długiego czasu dostarczenia produktu czy też braku odpowiednich form przesyłki. Jeśli chodzi o te kwestie, to jednak należy jeszcze pamiętać o nadaniu paczki – klientom firm kurierskich, czyli przede wszystkim przedsiębiorcom, także zależy na zoptymalizowaniu tego procesu.
Jak wybrać kuriera dla B2B?
Działając w branży B2B, powinniśmy przywiązywać wiele uwagi do kwestii nawiązania współpracy z odpowiednim kurierem. Podmiot ten powinien być znany, ceniony i pozytywnie kojarzony. Taką firmą jest GLS, marka popularna nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym. Dostarcza ona przesyłki do ponad 160 krajów na świecie. W 2021 roku firma GLS Poland zdobyła Złote Godło w ramach badania Operator Logistyczny Roku. Z jej usług korzysta ponad 250 tys. klientów. Dostawca zapewnia szeroką paletę rozwiązań, których oczekują klienci. Dzięki nim nadawcy mogą budować pozytywne doświadczenia związane z przedsiębiorstwem wykorzystując element niezawodnej i szybkiej dostawy zamówienia. Dlatego GLS może być doskonałym wyborem dla działających w branży B2B.
GLS ma stosowną ofertę dla przedsiębiorstw działających w różnej skali – zarówno firm, które wysyłają np. kilkadziesiąt paczek tygodniowo, jak i nadających regularnie duże liczby przesyłek.
Firma udostępnia klientom systemy wysyłkowe, które można zintegrować z własnymi systemami. To rozwiązania, które usprawnią zarządzanie każdą liczbą paczek. Chodzi tutaj o:
- ADE-Plus – aplikacja webowa, która pozwala na zarządzanie procesem transportowym za pośrednictwem Internetu.
- GLSI – służy również do zarządzania przesyłkami, przy czym jest to aplikacja dla klientów, którzy w ramach swojej działalności zarządzają magazynami.
Jeśli chodzi o inne ważne elementy oferty, które są oczekiwane przez klientów B2B i nie tylko, warto zwrócić uwagę na:
- Szybkie przesyłki w kraju – czas to pieniądz. Dostawa powinna dotrzeć do klienta błyskawicznie. W GLS standardowo paczka krajowa trafia do odbiorcy w kolejnym dniu roboczym. Dzięki dodatkowej opcji ExpressParcel, która łączy się zawsze z TimeDefiniteServices lub SaturdayService, przesyłka może zostać dowieziona w kolejnym dniu roboczym do godziny 10.00 lub 12.00, a nawet w sobotę.
-
- Przesyłki zagraniczne – w ramach oferty EuroBusinessParcel paczki docierają do kilkudziesięciu krajów Europy standardowo w czasie od 48 do 96 godzin. Zależy to przede wszystkim od odległości pomiędzy miejscem nadania a adresem odbiorcy. Natomiast usługa GlobalExpressParcel gwarantuje dostawę do 160 krajów na świecie; więcej informacji na temat przeysłek międzynarodowych w GLS można znaleźć tutaj: https://gls-group.com/PL/pl/wysylanie-paczek/przesylki-miedzynarodowe
- Punkty nadania i odbioru przesyłek Szybka Paczka– klienci mają różne oczekiwania. Również dla B2B w wielu przypadkach tym optymalnym sposobem na podjęcie przesyłki może być skorzystanie z punktu odbioru. GLS rozwija taką sieć i ma już ponad 5 tys. takich lokalizacji w Polsce i około 80 tys. punktów odbioru w Europie. Są one najczęściej zlokalizowane w sklepach lub zakładach usługowych, dzięki czemu przesyłkę można odebrać również w godzinach wieczornych czy w sobotę.
Ponadto firma proponuje przeróżne udogodnienia, które wychodzą naprzeciw potrzebom klientów. Opcja przekierowania paczki pod inny adres, możliwość śledzenia jej trasy czy też bezpośredni kontakt do kuriera, to rozwiązania, które przydają się nie tylko w B2B, ale w przypadku wszystkich konsumentów, którzy stawiają na przesyłki kurierskie.