Sztuka

Mira Boczniowicz, Dariusz J. Gorski | POMIAR ENTROPII

Galeria Entropia

Wrocław ul. Rzeźnicza 4 

www.entropia.art.pl

entropia@entropia.art.pl

tel. 71 3444 634

_________________

 

Mira Boczniowicz, Dariusz J. Gorski

POMIAR ENTROPII

działania performatywne | instalacja

29.06 - 8.07.2015

 

program:

|

otwarte działania performatywne: 29-30.06.2015
otwarcie instalacji: 1.07.2015 | godz.18.00

 

zdarzenia towarzyszące:

Stanisław Sielicki „POMIAR ŚWIATŁA ENTROPII“
3.07.2015 w godz. 13.00-19.00 | specjalny moment: 15.00-17.00

Piotr Masny „POMIAR AKUSTYKI ENTROPII“
7.07.2015 w godz. 17.00-19.00

wstęp wolny

zapraszamy

 

_________________

 

Mira Boczniowicz (ur. 1973) artystka i wykładowca akademicki. Studia na ASP we Wrocławiu na Wydziale Grafiki. Dyplom z wyróżnieniem w pracowniach Grafiki Artystycznej prof. Andrzeja Basaja i Malarstwa prof. Andrzeja Klimczaka - Dobrzanieckiego (2000). Laureatka Grand Prix 3. Międzynarodowego Triennale Grafiki w Bitoli w Macedonii (2000).; stypendystka Marszałka Województwa Dolnośląskiego (2000). Za twórczość graficzną została wpisana do Światowej Galerii Laureatów Stowarzyszenia Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie (2003). W latach 2001-2011 współtworzyła duet artystyczny CENTREAL, i inni.. Jej projekt zrealizowany w duecie i inni. TO CO JEST - TEMU CO WIDAĆ (2004) znalazł się w kolekcji Dolnośląskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Prowadzi przedmiot Graficzne techniki prezentacji i Współczesne metody prezentacji i przekazu na Wydziale Ceramiki i Szkła wrocławskiej ASP. 

Zajmuje się komunikacją wizualną wykorzystując zróżnicowane techniki: wideo, grafikę, instalację i performance. Realizuje projekty związane z problematyką przestrzeni publicznej, cielesności i struktur w ich aspekcie symbolicznym, historycznym i medialnym. Stosuje strategię krytyczną,  coraz częściej są to interwencje poza obiegiem instytucjonalnym. Mieszka i pracuje we Wrocławiu. 

 

 

Dariusz J. Gorski (1963), artysta, pedagog. Studia w PWSSP w Poznaniu. Dyplom w 1991 roku w pracowni prof. Piotra C. Kowalskiego. Zajmuje się fotografią artystyczną, malarstwem, obiektami. Twórca wydarzeń artystycznych, współtwórca i założyciel grupy artystycznej "Antyle2" (Poznań, 1990). Inicjator i założyciel młodzieżowego Teatru Form Nieforemnych (1992). Uczestnik wielu wystaw zbiorowych i indywidualnych. Laureat licznych nagród i wyróżnień, m.in. złotego, srebrnego i brązowego medalu Polskiego Związku Artystów Fotografików za twórczość artystyczną. Prace w zbiorach publicznych i prywatnych. Stale mieszka i pracuje w Berkeley (Kalifornia, USA). W działaniach twórczych ostatnich lat koncentruje się wokół estetyki obrazu i medium fotograficznego. Zajmuje się zastosowaniem obrazu fotograficznego na niekonwencjonalnych powierzchniach metalowych.

 

_________________

 

 

P O M I A R     E N T R O P I I

 

Pierwszy publiczny pomiar Entropii w Galerii Entropia przy użyciu elementarnych narzędzi i skomplikowanej aparatury

 

 

przy_miarka: mierzenie się z miarą: mierzenie entropii jej własną miarką

 

 

Mierzenie czegoś, co samo jest miarą i w dodatku miarą nieokreśloności, należy do gatunku wyzwań niemożliwych. Niemniej zaraz po letnim przesileniu przechodzimy do nasilenia czynności prowadzących do opisu Obrazu rzeczy w Galerii Entropia - przestrzeni, w której w zróżnicowanym stopniu mieszają się: zjawiska, wielkości, porządki, teorie, nośniki i Informacja.

 

 

Pomiar będzie odbywał się w ciągu kilku dni / przez kilkadziesiąt godzin. Kładziemy akcent na procesualny charakter i eksperymentalne podejście do testowania miejsca pod kątem pomiaru. Akcja zakłada symultaniczne konstruowanie Informacji i Artefaktu ze względu na ich wzajemny, nieobojętny wpływ i oddziaływanie. Miara Entropii nie jest gotową wiadomością, jest zmienną ciągłością. Jej obrazem jest zapis sekwencyjnego przebiegu wykonywanych czynności związanych z czasoprzestrzennym wydarzaniem się. Zapis pomiaru wartości metrologicznych w jednostkach odpowiednich układów miar wyrażonych w międzynarodowym języku komunikacyjnym otrzyma formę instalacji /linearnego rysunku z uporządkowanym protokołem kolejnych etapów akcji. Pomiar Entropii nie będzie czynnością bezużyteczną. Docelowo dążymy do uzyskania spektrum Informacji. Wielkości liczbowe ogłosimy podczas otwarcia wernisażowego. Zwrotnie (a zatem też zgodnie etymologią tego starożytnego, greckiego słowa) Entropia stanie się pierwszą w dziejach tak dokładnie i wieloaspektowo   p o m i e r z o n ą   galerią.

 

 

Dążenie do uzyskania pełnej Informacji wymaga uwzględnienia wszystkich aspektów badanego Zjawiska. Stąd w procesie pomiaru będą również mieć miejsce obserwacja i pomiar natężenia światła oraz warunków akustycznych (aspektów nieomal zupełnie pomijanych w eksploatacji wystawienniczej).

 

 

Bez pewnej formy promieniowania elektromagnetycznego w oku widza nie przebiegałyby pewne procesy biologiczne, niezbędne do przyswojenia dzieła sztuki wizualnej. Pomiarem strumieni światła w Entropii, co jest łatwe do wykonania w teorii a niekoniecznie w praktyce, zajmie się zaproszony specjalista - Stanisław Sielicki.

 

 

Pomieszczenie Entropii jest także obiektem akustycznym: specyficznie wzmacnia i filtruje fale dźwiękowe ale też generuje własne dźwięki w nieprzewidywalnych interwałach. Tym aspektem zajmie się zaproszony specjalista - Piotr Masny.

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 26 czerwca 2015 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca