alfabetycznie chronologicznie |
"Pod elektrycznymi chmurami" recenzja
"Prawie jak matka" (recenzja film)
Art War (recenzja filmu)
Sztuka wizualna od wieków była uwikłana w konteksty społeczno-polityczne. Sztuka zaangażowana, a przede wszystkim sztuka krytyczna śmiało wypowiadała swoje zdanie, bądź sprzeciw, wobec… |
Biały koszmar (recenzja filmu „Na skrzyżowaniu wichrów”)
W grudniu 1939 władze radzieckie podjęły decyzję o przystąpieniu do usuwania mieszkańców z zajętych przez siebie obszarów. Zdecydowano się na deportację zbędnej ludności w czterech… |
BRAVE FESTIVAL - Teatr 21
Tegoroczny Brave Festival we Wrocławiu skupia się wokół hasła WYKLUCZENI. Wszystkie festiwalowe wydarzenia kluczą wokół tego słowa, konfrontując się z nim mniej lub bardziej… |
Brave Festival 2015 rozpoczęty!
Cicha Weronika - co może ją skusić?
Cicho o traumie (recenzja filmu Głośniej od bomb)
Gdy chcemy mówić o fotografii wojennej, nie sposób nie wspomnieć o Susan Sontag - autorce, która zaprezentowała nowy punkt widzenia tego trudnego zagadnienia. Od kilku dekad największe… |
Czy cud równa się fałsz? Recenzja filmu „Anioł”
DIALOG-WROCŁAW: „Popioły, albo daj mi powód żeby się nie rozpaść” (recenzja spektaklu)
Figurka Matki Boskiej, ukwieconej i oświetlonej, na półpiętrze teatru Ad Spectatores mnie zaskoczyła. Pomyślałam, że może szykuje się jakiś manifest przeciwko hasłu przewodniemu Dialogu: … |
DIALOG-WROCŁAW: „Szepty i krzyki” (recenzja spektaklu)
W programie festiwalu Dialog jest napisane, że po skończeniu spektaklu Szepty i krzyki widz czuje się tak, jakby dostał w twarz. Zdecydowanie nie doświadczyłam tak bezpośredniej reakcji… |
Dokąd teraz? ("W rytmie marzeń", recenzja)
Estetyka ponad wszystko (recenzja spektaklu Oni)
Estetyczna kategoria kiczu jest fascynująca, a Oskar Sadowski w swoim reżyserskim debiucie Oni, w Teatrze Polskim we Wrocławiu, niezwykle zręcznie ubrał dramat Witkacego w tę krzykliwą… |
Faszyści wkraczają do Danii (recenzja spektaklu „Hamlet”)
W swoim życiu spotkałam czterech Hamletów. Pięciu, jeżeli liczyć literackie wyobrażenie powstałe w trakcie lektury dramatu. Każdy był inny, mimo tego, że pochodzili od jednego ojca. Trzy… |
Finał Brave Kids
Dziewiąty finał Brave Kids pokazał, że najlepiej uczyć się zabawy od dzieci. 113 dzieciaków, jedna wrocławska scena. Teatr z miejsca nagradzanych spektakli zmienił się w salę pełną radości i zabawy. |
Interpretacyjny majstersztyk (Wrocławskich Dziadów część III)
Jeleń zepsuł zabawę (recenzja Bachantek)
Spektakl długo nabiera rozpędu. Zupełnie jakby wstęp miał służyć oswojeniu się z postaciami, scenografią i muzyką. Powolne ruchy aktorów, niezwykle plastyczne i wyraziste mają u… |
Kiedy walka nie ma końca. "Inanna – kobieta i bogini" w Teatrze Arka
Kobiecy dramat (recenzja sztuki Nema)
Współczesny dramat francuski pióra Koffi Kwahule ma w sobie wiele cech dramatu należącego do nurtu brytyjskiego nowego brutalizmu. Podobnie jak angielscy pisarze, Kwahule buduje pełną… |
Mad Max: Na drodze gniewu, recenzja
Marzenie o Dziadach spełnione („Dziady. Całość”)
Dziady. Całość z premierą 20-stego lutego 2016 roku to epokowe wydarzenie i żaden z uczestników temu nie zaprzeczy. Po raz pierwszy w całości ze sceny wybrzmiało najważniejsze dzieło w… |
Młodzieńczy bunt w XXI wieku - „Śmierć starcom”
Na moście przy silnym wietrze (recenzja dramatu)
Dramat jest żywą tkanką historii teatru. W zapisanych w nim słowach, zamyka się kwintesencję określonych tendencji czy nurtów w sztuce scenicznej. Ta literacka forma była przekleństwem jak … |