Żywiec wskrzesza Kronikę Filmową

Polska Kronika Filmowa przez pięćdziesiąt lat rejestrowała naszą rzeczywistość, a używane w niej żarty i dowcipy filmowe bawiły publiczność przez dekady. Teraz marka Żywiec postanowiła wskrzesić kultowy format pod postacią Żywieckiej Kroniki Filmowej. Aby zarejestrować najważniejsze elementy życia współczesnych Polaków Żywiec przygotował wyjątkowy konkurs, w którym zadaniem utalentowanych filmowców będzie połączenie tradycji z nowoczesnością za pomocą znanego formatu filmowego.

Polska Kronika Filmowa nadawana była w kinach i telewizji od 1944 do 1994 roku. Kultowe filmy ukazujące rzeczywistość w różnych kontekstach na stałe zagościły w świadomości Polaków. Teraz, słuchając komentarza lektora oraz oglądając kroniki sprzed kilkudziesięciu lat, podchodzimy do nich z lekkim uśmiechem oraz przymrużeniem oka.

Od ostatniej emisji minęło 20 lat, dlatego marka Żywiec postanowiła wskrzesić ten tradycyjny i oryginalny format, nadając mu współczesny i aktualny wymiar. Dlaczego? Bo warto przedstawić to, co tak naprawdę jest ważne w życiu Polaka – co go inspiruje, jakie ma pasje, formy spędzania wolnego czasu, pracę, czy nowe świeckie tradycje, jakie zagościły w jego codziennym życiu. To właśnie uzdolnieni filmowcy staną przed wyzwaniem stworzenia Żywieckiej Kroniki Filmowej. Dzięki nim, w przyszłości, będziemy mogli wrócić i poznać prawdziwą rzeczywistość młodych Polaków, którzy z humorem i dystansem do otaczającego ich świata, czerpali z życia pełnymi garściami.

W pierwszym etapie konkursu, filmowcy przedstawią swoje pomysły na materiał, który chcieliby zrealizować. Autorzy pięciu najlepszych skryptów otrzymają budżet oraz opiekę merytoryczną, które pozwolą im zrealizować swoją wizję. Mentorami uczestników oraz jurorami konkursu będą dwaj wybitni specjaliści i znawcy sztuki filmowej: profesor Filip Bajon, Dziekan Wydziału Reżyserii Filmowej i Telewizyjnej na PWSFTviT w Łodzi oraz Artur Liebhart, reżyser filmowy i teatralny, dyrektor festiwalu PLANETE+ DOC FILM FESTIVAL. Finałowe prace zostaną zaprezentowane szerokiej publiczności podczas 13. edycji PLANETE+ DOC FILM FESTIVAL,
a zwycięzca otrzyma 10 000 złotych nagrody.

Na nadsyłanie skryptów uczestnicy konkursu mają czas od 7 sierpnia do 5 września 2014 roku.

Szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu są dostępne pod adresem: http://kroniki.zywiec.com.pl.

***

Grupa Żywiec to największy i najbardziej atrakcyjny* pracodawca w branży piwnej, zatrudniający 4300 osób i jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Firma powiązana jest z Grupą HEINEKEN, największym producentem piwa w Europie. Grupa Żywiec w 2013 roku sprzedała ponad 11 mln hektolitrów piwa warzonego w pięciu Browarach, tj. w Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu i Brackim Browarze Zamkowym w Cieszynie. Poprzez sieć prawie 50 oddziałów handlowych i blisko 900 przedstawicieli działających w całym kraju spółka oferuje 26 różnych piw kilkudziesięciu tysiącom partnerów biznesowych i milionom konsumentów. Marką flagową firmy jest Żywiec – jedno z największych polskich piw eksportowych (obecne dzisiaj w ponad 40 krajach), sprzedawane za granicą od ponad stu lat. Do najważniejszych marek spółki należą też Heineken, Desperados, Warka, Tatra, Specjal, Strong i Leżajsk. Ważną część oferty Grupy Żywiec stanowią piwa regionalne: Królewskie (Polska centralna), Leżajsk (południowo-wschodnia) i Specjal (północna). Spółka prowadzi również dystrybucję zagranicznych piw specjalnych (Paulaner, Guinness, Affligem) oraz polskich piw specjalnych (Kaper, Żywiec Porter, Warka Radler). Grupa Żywiec jest jedyną spółką spośród największych producentów piwa notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie zadebiutowała 24.09.1991 r. Więcej informacji o firmie: www.grupazywiec.pl

 

*Grupa Żywiec jest najbardziej atrakcyjnym pracodawcą w branży FMCG wg badania Randstad Polska z marca 2013 r. przeprowadzonego
na reprezentatywnej grupie 7000 Polaków.

 

Żywiec to jedna z największych marek w segmencie Premium w Polsce. O silnej pozycji Żywca decydują najwyższa jakość podkreślana w każdym obszarze prowadzonych działań i przywiązanie do tradycyjnej receptury – Żywiec powstaje wyłącznie z 3 składników: słodu jęczmiennego, chmielu i krystalicznie czystej górskiej wody. Piwo Żywiec jest warzone od zawsze tylko w jednym miejscu na świecie – Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu. W 2006 roku w hołdzie Żywcowi powstało muzeum, którego podwoje corocznie odwiedza ponad 100 tys. gości. Żywiec sponsoruje szereg przedsięwzięć artystycznych, m.in. cieszącą się olbrzymim zainteresowaniem trasę koncertową Męskie Granie. Symbol piwa, tzw. tańcząca para,
to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i zarazem najbardziej wartościowych znaków firmowych na polskim rynku.


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 9 sierpnia 2014 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło