Muzyka

Zbigniew Karkowski / Robert B. Lisek / Chrs Galarreta

Wydarzenie łączące eksperymentalną muzykę elektroniczną i ekstremalny noise z Japonii, Peru i Polski, sonoryczne impulsy DNA oraz transowo-sensoryczne performancy.

ZBIGNIEW KARKOWSKI
ROBERT B. LISEK
CHRS GALARRETA
PRZEMEK SANECKI
MARTA HEBERLE
EMILIA WYSOCKA

 

Zbigniew Karkowski - mistrz noisowego terroru z Tokyo i jedna z ważniejszych postaci muzyki współczesnej, wymieniany jednych tchem razem z Merzbow, Tetsuo Furudate, KK Null, Francisco Lopez czy Otomo Yoshihide. Kompozytor i wykonawca muzyki, zarówno elektronicznej jak i akustycznej, eksperymentator, improwizator, muzyk elektroniczny. Jako nastolatek wyemigrował z Polski, mieszkał w Göteborgu, Amsterdamie, Berlinie, Paryżu, Los Angeles, by ostatecznie osiedlić się w Tokyo w 1994 roku. Studiował kompozycję w Polsce, estetykę muzyki współczesnej na State College of Music w Göteborgu i muzykę komputerową na Uniwersytecie Technologicznym Chalmers. Po ukończeniu edukacji w Szwecji podjął roczne studia sonologiczne w Królewskim Konserwatorium w Hadze w Holandii. Uczestniczył też w wielu letnich kursach kompozycji organizowanych przez francuskie Centrum Acanthes w Awinionie oraz Aix-en-Provence, gdzie pobierał naukę u klasyków muzyki XX wieku, takich jak Iannis Xenakis, Olivier Messiaen, Pierre Boulez, oraz Georges Aperghis. Karkowski jest aktywnym kompozytorem zarówno muzyki akustycznej jak i elektroakustycznej. Napisał utwory przeznaczone dla dużych orkiestr symfonicznych, a także operę i liczne utwory muzyki kameralnej wykonywane przez profesjonalne zespoły muzyków ze Szwecji Polski i Niemiec. Karkowski jest współzałożycielem zespołów Sensorband (wraz z Edwinem van der Heide i  Atau Tanaką), Cosmic Trigger, Pop Senssurround Orchestra oraz UBSB. Współpracował z takimi artystami jak Aube, Merzbow, Kasper T. Toeplitz, Helmut Schaefer, Edwin Van Der Heide, Tetsuo Furudate, Kapotte Muziek, John Duncan, Ulf Bilting, Phauss, Francisco Lopez, David Kristian, Keiji Haino, Jim O'Rourke, Null/Zeni Geva, Otomo Yoshihide i wieloma innymi. W ciągu ostatnich kilkunastu lat grał setki koncertów na całym świecie, coraz częściej podróżuje do Chin, Ameryki Łacińskiej i Północnej, gdzie gra z lokalnymi muzykami oraz prowadzi warsztaty. Jak nikt inny osobiście zna środowiska muzyki awangardowej w każdym zakątku Ziemi. Karkowski uważa, że tradycyjnie pojmowana muzyka jest nieadekwatna do dzisiejszego świata i dlatego dotychczasowe teorie muzyczne oraz kulturowe powinny zostać zniszczone. W Poznaniu artysta zaprezentuje między innymi material z nowej płyty 'Perceptual interpretations of ambiguous figures".
http://soundcloud.com/kikuchi-yukinori/sets/zbigniew-karkowski-perceptual/


Robert B. Lisek - artysta, akcjoner, kompozytor koncentrujący się na systemach i procesach (obliczeniowych, biologicznych, społecznych); przechodząc przez hacktywizm, sztukę oprogramowania i radykalne interwencje społeczne, jego działalność nie poddaje się kategoryzacji; Lisek jest także twórcą muzyki współczesnej, autorem wielu projektów na przecięciu muzyki spektralnej, stochatystycznej, konkretnej i noise'u. W swoich dziełach stosuje zaburzenia i zawieszenia języków i systemów, w tym błędy kodów oraz robaki i wirusy sieciowe. Lisek jest pionierem sztuki wykorzystującej metody sztucznej inteligencji i bioinżynierię. W projekcie Spectrum, który jest scenariuszem biotterrorystycznego ataku Warszawy, użył technik biologii molekularnej, badając samoreplikację czyli namnażanie się i rozprzestrzenianie bakterii. Lisek drąży również problemy zabezpieczeń, prywatności i tożsamości w społeczeństwie sieciowym; zbudował NEST - Citizens Intelligence Agency - oprogramowanie do szukania ukrytych powiązań między osobami, grupami, zdarzeniami, obiektami i miejscami. W ostatnich projektach łączy swoje DNA z wirusami i testuje wpływ promieniowania radioaktywnego na organizmy biologiczne. Pracuje także nad wzmocnieniami człowieka poprzez użycie radykalnych transgresywnych metod na przecięciu AGI, bioinżynierii i nanotechnologii [patrz antologia TRANSHUMAN]. Lisek jest także naukowcem specjalizującym się w teorii złożoności, teorii grafów i zbiorów częściowo-uporządkowanych, zastosowaniami w AGI i w superkompilacji. Założyciel Fundamental Research Lab, inicjator i lider grupy Laboratorium oraz Sympozjum Sztuki ACCESS. Autor ponad stu wystaw, koncertów i warsztatów. Jego projekty obejmują między innymi: CAPITAL - WORM Center Rotterdam, SECURE INSECURITY - ISEA, Istambul; MANIFESTO vs. MANIFESTO - CSW Zamek Ujazdowski; NEST - ARCO International Contemporary Art Fair, Madryt; GENGINE - Galeria Narodowa Zachęta, Warszawa; FLOAT- Lower Manhattan Cultural Council, Nowy Jork; WWAI - 2005, Los Angeles; GESPENST - Galeria Leto, Warszawa; Falsecodes - Red Gate Gallery, Pekin; State of Emergency Embassy – Galeria Entropia, Wrocław; FLEXTEXT - Byzantine Museum, Ateny; FXT – ACA Media Festival, Tokio; STACK – ISEA 02, Nagoya.
http://fundamental.art.pl/
http://soundcloud.com/robert-b-lisek/

 

Christian Galarreta to interdyscyplinarny kompozytor i wykonawca muzyki współczesnej i noisu. W latach 1995-1998 studiował grę na fortepianie, śpiew i komponowanie muzyki w konserwatorium Josafar Roel Pineda w Limie oraz elektronikę cyfrową na uczelni Peruvian Systems Institute (SISE). W okresie 1995-2010 założył grupy muzyczne DiosMeHaViolado, Evamuss i Tica, trzy najważniejsze zespoły wykonujące muzykę eksperymentalną na peruwiańskiej scenie alternatywnej. Od tego czasu opublikował samodzielnie, jak i w ramach projektów grupowych, ponad 70 wydawnictw muzycznych w wytwórniach na całym świecie. Artysta łączy głębię ciszy i dźwięku, wykorzystując zepsute urządzenia elektryczne, własnoręcznie zrobione instrumenty muzyczne, kontrolowaną indukcję błędów w oprogramowaniu, narzędzia programowania oraz wyodrębnianie nieodczuwalnych zjawisk fizycznych tak, by stały się słyszalne. Wykorzystuje te doświadczenia w swoich instalacjach dźwiękowych i performance’ach. Organizuje wystawy, występuje na koncertach i wygłasza wykłady na warsztatach w Ameryce Łacińskiej i w Europie. Najbardziej interesuje go zastosowanie wyżej wymienionych interfejsów i samoregulujących się systemów w produkcji dźwięku jako formy nieposłuszeństwa i samodzielnej organizacji społecznej.
www.sajjra.net
http://soundcloud.com/chrs-galarreta
http://www.myspace.com/christiangalarreta

 

Marta Heberle - artystka, która porusza się w obszarze radykalnych działań z pogranicza sensosorycznych eksperymentów audio i performance'u, które wymykają się kategoryzacji. Heberle jest również kulturoznawcą i autorem, specjalizującym się w kwestiach związanych z bioartem i transhumanizmem.
http://soundcloud.com/martaheberle

 

Emilia Wysocka - artystka wizualna i badacz w obszarze, który obejmuje m.in.amplifikację procesów poznawczych środkami wyrazu artystycznego. Podczas występów używa technik vj oraz live-coding.

 

Przemek Sanecki - artysta pracujący w różnorodnych mediach - od performance przez wideo po software. Czerpie inspiracje z systemów biologicznych, procesów społecznych i technologii przetwarzania informacji. Jego kompozycje muzyczne łączą nagrania terenowe z klasyczną syntezę granularną oraz gęstymi strukturami czystych tonów.
http://www.youtube.com/watch?v=sGfRdhbpF8A&feature=youtu.be&a

24 maja 2012, 20:00 Pawilon Nowa Gazownia - Poznań ul. Ewangelicka 1

Zdjęcia



Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 11 maja 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca