Literatura

Kultowy kryminał z Kurtem Wallanderem!

 

BIAŁA LWICA  - HENNING MANKELL

 

AUDIOBOOK

 

 Kultowy kryminał z Kurtem Wallanderem!

 

W kwietniu 1992 roku w Republice Południowej Afryki grupa prawicowych fanatyków planuje zamach na Nelsona Mandelę i mozolnie budowaną demokrację.  W tym samym czasie policja w szwedzkim Ystad przyjmuje zgłoszenie o zaginięciu agentki nieruchomości, Louse Akerblom. Komisarz Wallander szybko dochodzi do wniosku, że kierowane przez niego śledztwo w tej sprawie nie będzie łatwe ani rutynowe. Sytuacja gmatwa się jeszcze bardziej, gdy policjanci odnajdują ciało Louse, na której dokonano okrutnej egzekucji, i odkrywają na miejscu zbrodni odcięty palec czarnoskórego mężczyzny.

 

Biała lwica, doskonałe połączenie wzorowo skonstruowanej powieści detektywistycznej i politycznego thrillera, przyniosła Mankellowi światową sławę. Niesłabnące napięcie, doskonała orientacja autora w stosunkach społecznych i politycznych panujących w Afryce oraz żywe, niebanalne sylwetki bohaterów - wszystko to przyczyniło się do olbrzymiego sukcesu powieści.

 

HENNING MANKELL – jeden z najpopularniejszych autorów skandynawskich kryminałów, znany przede wszystkim z cyklu powieściowego o Kurtcie Wallanderze, policjancie z Ystad. W swojej twórczości wrażliwy na tematykę społeczną, porusza też wątki związane z przemianami mentalnościowymi szwedzkiego społeczeństwa. Dziennikarz, a także reżyser i scenarzysta teatralny. W 10-milionowej Szwecji jego książki sprzedały się w ponad 3 milionach egzemplarzy.

 

autor:HENNING MANKELL

tytuł: BIAŁA LWICA

przekład: Halina Thylwe

kategoria: książka audio

czyta: Leszek Filipowicz

data premiery: 21.11.2012 r.

nośnik: 2 CD

 

 

 


Dodaj komentarz anonimowo lub zaloguj się
 
przysłano: 22 listopada 2012 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca