Literatura

Bieszczadzkie Lato z Książką

Wydawnictwo BOSZ organizuje w tym roku kolejną, siódmą edycję Bieszczadzkiego Lata z Książką - otwartej, skierowanej do wszystkich mieszkańców rejonu dużej imprezy kulturalnej. Składają się na nią spotkania z autorami, artystami – pisarzami, ilustratorami, projektantami, a także ludźmi książki i kultury – dziennikarzami, naukowcami, wydawcami.

Impreza ma na celu promocję czytelnictwa oraz kultury literackiej w regionie Podkarpacia. W sytuacji malejącego zainteresowania książką i literaturą działania tego typu mają wyjątkowe znaczenie, zwłaszcza, gdy podejmowane są w miejscu odległym od centrów kulturalnych. Poprzez zróżnicowany program, w którym pojawiają się też koncerty, warsztaty dla dzieci, prelekcje i pokazy filmowe, Bieszczadzkie Lato z Książką ma na celu także szeroko rozumianą animację regionalnego życia kulturalnego. Zmierza do zainteresowania jak największych grup czytelników współczesną polską literaturą.

Obok spotkań i innych imprez kulturalnych, nierozłączną częścią Bieszczadzkiego Lata z Książką są minitargi książki, na które zapraszani są wydawcy z całej Polski – jest to także okazja do zapoznania czytelników z szeroką ofertą wydawniczą.

W tym roku gośćmi na imprezie będą:
Małgorzata Gutowska-Adamczyk,
Katarzyna Grochola,
Renata Piątkowska,
Wojciech Grabowski,
Krzysztof Potaczała,
Jerzy Bralczyk,
Jerzy Iwaszkiewicz,
Marek Przybylik,
Krystyna Sienkiewicz,
Janusz Majewski,
Sławomir Koper,
Stefan Szczepłek,
Barbara Kosmowska,
Eustachy Rylski,
Paweł Potoroczyn.

Impreza planowana jest na drugi weekend czerwca (8-9.06) i odbywać się będzie w Sanoku i Przemyślu.
Autorzy zaproszeni będą do przepięknego Krasiczyna pod Przemyślem już  7 czerwca. Ten dzień jest przeznaczony dla zaproszonych gości i ma na celu ich integrację, a organizatorom umożliwi pokazanie  im  najpiękniejszych zakątków Bieszczadów.


 8 czerwca będzie już dniem czytelników. Tego dnia na przemyskim rynku oraz  w Przemyskim Centrum Kultury i Nauki odbywać się będą spotkania z zaproszonymi pisarzami. Towarzyszyć im będą całodniowe targi książki na miejskim rynku. Spotkania w Przemyślu zakończy wieczorny koncert na dziedzińcu  zamku kazimierzowskiego.


Kolejnego dnia Bieszczadzkie Lato z Książką przeniesie się do Sanoka, gdzie ponownie zorganizowane zostaną spotkania z autorami i mini-targi książki, zakończone wieczornym koncertem.
Lista gości na pewno jeszcze się wydłuży.


przysłano: 10 maja 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca