Literatura

Nowa książka Marty Podgórnik

Ubiegłoroczna laureatka Literackiej Nagrody Gdynia Marta Podgórnik jesienią tego roku opublikuje tom z premierowymi wierszami. Zbiór Zawsze będzie ósmą publikacją autorki w Biurze Literackim. Pierwsza od dwóch lat premierowa książka związanej od 2000 roku z oficyną Artura Burszty autorki przyniesie trzydzieści słodko-gorzkich osobistych wierszy, które będą niemałym zaskoczeniem także dla wiernych czytelników Podgórnik.      

 

Zawsze powstawało przez ostatnie dwa lata. Rozpoznawalny styl Podgórnik doprowadzony został do perfekcji przez co poszczególne zdania i frazy w nowej książce wydają się być jeszcze bardziej kąśliwe i wyrafinowane. Same zaś wiersze jeszcze bardziej odsłaniają życiowe porażki i sukcesy głównej bohaterki znanej z poprzednich książek pochodzącej z Gliwic poetki.      

 

Wiersze powstawały w tym samym czasie, kiedy poprzednia książka autorki Rezydencja surykatek (2011) nominowana była do najważniejszych literackich wyróżnień w Polsce, zdobywając uchodzącą za najbardziej elitarną Literacką Nagrodą Gdynia. Uznawana przez wielu czytelników za najważniejszą poetkę swojego pokolenia Podgórnik została wreszcie doceniona przez krajowych krytyków.

 

Wiersze autorki tłumaczone była na kolejne języki, w tym szwedzki. Jej udane ubiegłoroczne występy w kraju literackiego Nobla zaowocują tam wkrótce publikacją książki. Urodzona w 1979 roku Marta Podgórnik zadebiutowała jako siedemnastolatka zbiorem Próby negocjacji wyróżnionym główną nagrodą w konkursie im. Jacka Bierezina.

 

Wszystkie kolejne książki począwszy od Paradiso z 2000 roku wydane zostały przez Biuro Literackie. Było to kolejno: Długi maj, Opium i Lament (2005), Dwa do jeden (2006), Pięć opakowań (2008), wspomniana już Rezydencja surykatek (2011) oraz tom Nic o mnie nie wiesz (2012), na który złożyły się wiersze wybrane przez Romana Honeta.

 

Fragmenty zapowiadające książkę >>>

http://biuroliterackie.pl/przystan/czytaj.php?site=200&co=txt_4616

 


przysłano: 20 sierpnia 2013 (historia)


Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca